درخت کاری در پل خواب با تلاش سنگ نوردان باشگادماوند و آرش و خانه کوهنوردان تهران و ….

درخت کاری در پل خواب با تلاش سنگ نوردان باشگادماوند و آرش و خانه کوهنوردان تهران و ….

در روز ۱۴ اسفند با تلاش شهرام عباس نژاد ونسترن گودرزی از باشگاه دماوند و گروهی از سنگ نوردان باشگاه آرش و خانه کوهنوردان تهران و دیگر دوست داران نگاهبانی زیست بوم شماری نهال عر عر در پل خواب کاشته شد. این کار سازنده را ارج می نهیم و امیدواریم در بهار سال آینده نیز عرصه ای از منابع طبیعی را درخت کاری نماییم.در ادامه چند یادداشت از شهرام عباس نژاد در این باره را می خوانید:

در ادامه برنامه درختکاری در پل خواب و با همکاری باشگاه دماوند و دیده بان کوهستان تعداد ۳۵ نهال بومی برای کاشت در آن منطقه از طریق اداره کل منابع طبیعی استان تهیه شده است . نهال های بومی تهیه شده عبارتند از : داغداغان ، ارس ، زرشک و بنه .
به همکاری دوستان برای حمل و کاشت نهالها ، خاک ، آب و ابزار برای جمعه ۱۳۹۴/۱۲/۲۱ نیاز مندیم . همچنین وسایل زیر نیز مورد نیاز می باشد :
۱- بیل
۲- کلنگ
۳-غربال
۴- دبه آب
۵- یک دستگاه وانت یا جیپ برای حمل ۸ گونی خاک !
لذا دوستانی که تمایل به کمک دارند با اینجانب  شهرام عباس نژاد (۰۹۱۲۴۰۵۴۹۶۸) تماس حاصل فرمایند

بعد از برنامه هفته پیش تماسها و پیشنهادات مختلفی له و علیه کاشت نهال پای دیواره پل خواب به من رسید . بهترین این پیشنهادها از طریق دیده بان کوهستان و آقایان محمود بهادری و عباس محمدی انجام پذیرفت و اون کاشت نهال های بومی منطقه بود : #داغداغان #زرشک #ارس #بنه !!
معرفی آقای علیجانی در منابع طبیعی استان البرز  کافی بود تا به حواله ۳۵ نهال برسم . در نهایت حدود ۳۰۰ کیلو خاک و بیل و کلنگ و گالن برای حمل ۱۰۰ لیتر آب تهیه کردیم و روز جمعه ۲۱اسفند درختکاری بی سابقه ای در پل خواب انجام دادیم . تمام سنگنوردان و دیواره نوردان از جان مایه گذاشتند تا این نهال ها کاشته بشه . کارمون با پیدا کردن یک رگه مرطوب و غنی احتمالا موفقیت آمیز بشه .
از بچه های باشگاه دماوند ، باشگاه آرش ، باشگاه تهران ، بچه های کرج ، دوستمون از شهریار و … تشکر می کنم . این کار همگانی بود نه کار یک گروه و یا یک نفر .
گالن های آب در کافه مصطفی امانت گذاشته شده ، لطفا آب ببرید بالا مخصوصا حدفاصل مسیر چکش تا اچ .

درخت کاری 1

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --