پیمایش غار دوسر

پیمایش غار دوسر

گزارش پیمایش غار دوسر
تاریخ اجرا : ۱۴۰۲/۴/۲
همراهان برنامه :
حسین شاهینی (سرپرست)
مهدیه قنایی
محمد روحانی
علی وحیدی
 

غار دوسر در استان یزد، بخش مهریز واقع شده است. این غار با عمق ۱۴۳- متر ، دارای دو چاه می باشد، چاه اول به عمق ۲۰ متر و چاه دوم به عمق ۹۰ متر
این غار دارای بزرگترین تالار طبیعی در ایران و چهارمین تالار بزرگ در جهان می باشد. مساحت این تالار طبیعی حدود ۸۱،۰۰۰ متر مربع می باشد، فرود در این تالار به صورت معلق از میانه های سقف تالار بوده که لذت و هیجان زیادی را در بر دارد.
تیم چهار نفره ما، روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۴/۱ به سمت شهر یزد حرکت کرد، نیمه های شب به شهر مهریز رسیدیم و در فرصت کمی که داشتیم به استراحت پرداختیم.
طبق قرار قبلی که با دوست غارنوردم جناب آقای “مصطفی صندوق ساز” از  یزد گذاشته بودیم، با توجه به گرمی هوا ، در ساعت ۵:۳۰ در محل قنات روستای چاه مورتینی حضور  یافتیم و از آنجا  با راهنمایی ایشان و دوست خوبشان آقای “مسعود دهقان” با خودروهای شخصی به سمت محل دهانه غار حرکت کردیم، از آنجا تا دهانه غار حدود یک ساعت جاده خاکی بود. پس از صرف صبحانه و آماده کردن وسایل در محل پارک ماشینها، به سمت دهانه غار که حدود ۱۵ دقیقه زمان لازم داشت حرکت کردیم. آقای صندوق ساز که تا دهانه مار ا همراهی کرده بود به دلیل مشغله کاری از ما جدا شد. ساعت ۹ صبح شروع به طنابریزی و پیمایش غار نمودیم و نفرات به ترتیب مشخص شده وارد غار شدند. پس از یک فرود حدود ۲۰ متری به ابتدای چاه ۹۰ متری معلق رسیدیم، فرود این چاه بسیار لذتبخش بود، فرودی معلق با فاصله بسیار زیاد از دیواره های غار.
پس رسیدن تمامی نفرات به انتهای فرود، به گشت و گذار در داخل این تالار عظیم پرداختیم و از  عظمت و زیبایی این تالار لذت فراوان بردیم ، پس از کمی استراحت و عکاسی مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و در ساعت ۱۴ همگی از غار خارج شدیم. و  بدین ترتیب برنامه پیمایش ما به پابان رسید.
در پایان جا دارد که از همراهی و راهنمایی دوست خوبم جناب آقای مصطفی صندوق ساز  و همچنین جناب آقای مسعود دهقان،  تشکر ویژه ای داشته باشم.
 
گزارش : حسین شاهینی

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --