۱۱ سال از نخستین پیمایش ایرانی نانگاپاربات گذشت

۱۱ سال از نخستین پیمایش ایرانی نانگاپاربات گذشت

 

 

این گزارشی درباره اعزام تیم باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند برای پیمایش نانگاپاربات است:

تیم هفت نفره ایرانی‌ها برای نخستین بار برای صعود به قله نانگاپاربات تلاش خود را ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ آغاز می‌کنند.

پیش‌بینی شده درصورت مساعد بودن این وضعیت آب‌و‌هوایی، صعود به قله کمتر از دوماه انجام گیرد.
به گزارش میراث‌خبر، تیم هفت نفره کوهنوردان ایرانی به سرپرستی لیلا اسفندیاری، از اعضای باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند تهران، قصد دارند ۲۴ خرداد ماه ۸۷ برای صعود به قله “نانگا پاربات – Nanga Parbat” به منطقه هیمالیای غربی در پاکستان عزیمت کنند.
سهند عقدایی، یکی از اعضای تیم توضیح داد:« باشگاه دماوند قرار بود امسال گشایش مسیری را بر روی قله “برودپیک ­ Broad Peak” داشته باشد اما مشکلات مالی سد راه اجرای این برنامه شد؛ به همین دلیل به همراه دیگر نفراتی که قصد اجرای آن برنامه را داشتیم، تصمیم به همراهی با لیلا اسفندیاری سرپرست تیم- در تلاش برای صعود به قله نانگاپاربات را گرفتیم.»
این برنامه قرار است با حمایت مالی شرکت “نارون آرا” اجرایی شود. رضا وجوهی نماینده این شرکت با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی بیشتر رودخانه‌های ایران، ازجمله کارون و دز، گفت:« خوشبختانه تمامی اعضای این تیم حامی محیط زیست هستند و ما می‌توانیم شعار “پاکیزگی رود کارون” را از طریق این کوهنوردان به تمام دنیا برسانیم.»
این شعار درعین حال تلنگری به ذهن مسوولان کشور خواهد بود تا نسبت به تاریخ و تمدن کشور که در جوار رود کارون شکل گرفته حساس یاشند. کاری که در رودخانه “تیمز ­ Thames” لندن عملی شد و اکنون این رود کاملا پاکیزه شده است.
همنوردان گرامی می توانند گزارش های این تلاش بزرک را در وبلاگ http://damavandclub.blogspot.com/2018/11/blog-post.html?m=1 ببینند و پیگیری کنند

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --