گزارش صعود به قله علم کوه از مسیر گرده و مسیر ۵۲ لهستانیها

به نام خدا
روز شنبه مورخ ۲۷ مرداد ۹۷ ساعت ۱۰ صبح قرارگاه ونداربن راجهت صعود دیواره علم کوه به سمت علم چال ترک کردیم.
بعد از طی ۵ ساعت پیمایش با کوله های نسبتا سنگین به پناهگاه سرچال رسیدیم و پس از ۱ ساعت استراحت مسیرمان را به محل کمپ یعنی پناهگاه خرابه واقع در دشت علم چال ادامه دادیم.
در ساعت ۶ عصر همان روز در محل کمپ حضور پیدا کردیم و بعد از تحویل گرفتن بارها چادر خود را در جنب پناهگاه خرابه برپا نمودیم.
روز یکشنبه مورخ ۲۸ مرداد :این روز را جهت استراحت و دسته بندی ابزارهای فنی و هم هوایی بیشتر در محل کمپ استراحت نمودیم.
روز دوشنبه ۲۹ مرداد : ساعت ۵:۳۰ صبح به همراه یکی از دوستان حاضر در منطقه چادر را جهت صعود گرده آلمانها به سمت گردنه شانه کوه ترک کردیم،در ساعت ۶:۳۰ به گردنه شانه کوه رسیدیم و پس نیم ساعت آماده سازی تجهیزات به عنوان تیم اول مسیر گرده آلمانها را شروع به صعود کردیم و در ساعت ۱:۳۰ از طول آخر گرده آلمانها خارج شدیم و در نهایت ساعت ۲ بعدازظهر همان روز موفق به صعود قله علم کوه شدیم و در نهایت در ساعت ۷ عصر از مسیر سیاه سنگ ها به محل چادر ها رسیدیم .
روز سه شنبه مورخ۳۰ مرداد : این روز را جهت استراحت و آماده سازی ابزارهای فنی جهت صعود مسیر ۵۲ لهستانیها در محل کمپ بودیم و در ساعت ۵ عصر همین روز به همراه همطناب عزیزم عباس عباسی چادر ها را به قصد بارگذاری کوله های فردا به سمت کل سنگ ها و طناب ثابت های دیواره ترک کردیم و پس از انجام بارگذاری در ابتدا طناب ثابت ها به محل کمپ بازگشتیم
روز چهارشنبه ۳۱ مرداد : به همراه عباس عباسی ساعت ۲ صبح از محل کمپ به سمت دیواره علم کوه جهت صعود مسیر ۵۲ لهستانیها حرکت کردیم پس از رسیدن به کوله ها و طی کردن طناب ثابت های مسیر پر خطر گل سنگ ها در ساعت ۴ صبح به ابتدای دیواره رسیده و پس از آماده سازی لوازم طول ۱ مسیر رو به سمت تاقچه دماوند در هوایی بسیار سرد ادامه دادیم
در ساعت ۵ صبح هر دو نفر بر روی سکوی فلزی معروف به تاقچه دماوند حاضر شدیم و از قرار معلوم طول ها ها رو به صورت ضربدری شروع به صعود کردیم
در ساعت ۱۰ صبح به گارکاه زیر کلاهک بزرگ رسیده و از اینجا مسیر کتیبه مشهدی ها رو در پیش گرفتیم به سمت کارگاه مثلث و پس از عبور از کلاهک بزرگ و گذشت از کارگاه مثلث و سنگ لوزی در نهایت در ساعت ۵ عصر به تاقچه قمقمه رسیدیم و به علت وارد شدن یک تیم از مسیر هاری رست به قیف فرانسه و خطر ریزش سنگ تصمیم به تقویت کارگاه ها و فرود از همان مسیر صعودمان گرفتیم و در ساعت ۹ شب مجدد به چادر های خود رسیدیم
روز ۵ شنبه ۱ شهریور : بعد از صرف صبحانه و دعوت نهار دوستان بروجردی در ساعت ۳ بعدازظهر علم چال را به سمت ونداربن ترک کردیم و در ساعت ۸:۳۰ غروب در پناهگاه ونداربن به برنامه خود پایان دادیم.

۱ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.