گزارش برنامه قله رندان

اعضاء حاضر در برنامه : ۲۵ نفر

اسامی همنوردان :
آقایان :
۱- قدرت اشتری ۲- میلاد خدابخشی ۳- نصیری ۴- هایله منطقی ۵- بابک ۶- حمید نافعی ۷- علی نفیسی ۸- محمد محمودی ۹- کیوان ضیائی ۱۰- حمید شعبانیان ۱۱- افشین شهلا ۱۲- فرهاد آقائی ۱۳- مجید ۱۴- اسماعیلی اشتری ۱۵- طاهر عابدین زاده

بانوان :
۱- آنا ارسلانی ۲- نسترن صانعی ۳- مهری سرداریان ۴- شبنم فردی نیا ۵- طیبه ابراهیمی ۶- نوشین جودکی ۷- زهرا داننده ۸- ثریا جوادی ۹- حانیه سلطانی ۱۰- فاطمه حویزی

سرپرست برنامه : آقای قدرت اشتری
کمک سرپرست ها : آقایان محمد محمودی و طاهر عابدین زاده
سرقدم : خانم نوشین جودکی
عقبدار : آقای محمد محمودی
گزارش نویس : آقای طاهر عابدین زاده

شرح گزارش :
روز جمعه ساعت ۴:۴۵ از جلوی باشگاه به سمت جاده کن سولقون و در ادامه به روستای رندان رفتیم. ساعت ۶:۱۵ به روستا رسیدیم. پس از تجهیز شدن، ساعت ۶:۳۲ برنامه صعود به قله رندان را آغاز نمودیم. کمی بعد از شروع برنامه و خارج شدن از روستا مراسم معارفه را انجام نمودیم. ابتدای مسیر از میان درختان زیادی عبور کردیم حتی تا یک ساعت اول برنامه، مسیر پیمایش شده، بسیار شبیه جنگل نوردی بود. هوا بسیار عالی همراه با بارش ملایم باران بود که گاها بر شدت باران نیز افزوده شده و شرایط هوایی بسیار زیبایی ایجاد کرده بود. تا زمان رسیدن به مکان صبحانه که همچنان داخل درختان بود با شیب ملایمی مسیر را ادامه دادیم قله شمال شرقی روستای رندان قراردارد. ساعت ۷:۱۷ به مدت نیم ساعت صبحانه را صرف نمودیم و مجددا مسیر را ادامه دادیم. به علت انبوه درختان و باغ های زیاد، حتما نیاز هست تا مسیر از قبل شناسایی شده و از مسیر درستی صعود شود. خود آقای اشتری به عنوان سرقدم و راهنما، گروه را هدایت می کردند. قله رندان از جمله قله هایی است که دارای یکی دو تا قله فرعی نیز می باشد که اکثر کوهنوردان در این خصوص دچار اشتباه می گردند. گروه ما پس از یکی دو استراحت کوتاه، در ساعت ۱۰:۴۲ به قله فرعی رندان رسیدند و پس از کمی استراحت، مجددا حرکت به سمت قله اصلی را که نسبتا شیب تندی هم داشت ادامه دادند و تمامی گروه راس ساعت ۱۱:۲۰ به قله رندان رسیدند. جی پی اس ارتفاع ۳۱۲۵ را روی قله نشان می داد. هوای بارانی و سرد همراه با بارش تگرک، کمی شرایط را سخت کرده بود. به همین علت پس از استراحتی کوتاه و گرفتن عکسهای یادگاری، به سرعت به سمت پایین حرکت کردیم. با آمادگی خوب گروه، تمامی مسیر را به سمت درختان کنار روستا پایین آمده و ناهار را در کنار آبشار بسیار زیبایی صرف نمودیم. هوا بسیار عالی و خنک بود. پس از ناهار با کمی پیمایش، مجددا به روستای رندان و کنار ماشین رسیدیم و برنامه صعود به قله رندان، به خوبی و خوشی به پایان رسید. موقع برگشت هم آقای محمودی با بستنی از گروه پذیرایی نمودند.
خدا رو شکر که یک روز دیگر و یک برنامه دیگر در کنار همنوردان، با موفقیت و سلامتی سپری گردید. از استاد هاشم نژاد نیز همانند همیشه بابت هواشناسی عالی، سپاسگزاریم.

ویژگی های برنامه :
۱- آموزش اصول گام برداری و استفاده از باتوم
۲- شناسایی مسیر و قله های اطراف

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.