گزارش برنامه صعود به قله شاهو – بام استان کرمانشاه (پروژه سیمرغ)

گزارش برنامه صعود به قله شاهو – بام استان کرمانشاه (پروژه سیمرغ)

باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند، گروه کوهنوردی و سنگنوردی ماهین
صعود به یاد زنده یاد استاد فرخ رحمدل
تاریخ اجرای برنامه : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
ارتفاع قله : ۳۳۹۰ متر
اعضاء حاضر در برنامه : تعداد ۱۴ نفر از تهران بعلاوه ۲۲ نفر از کردستان – کرمانشاه – گروه لار – سنندج – کرند غرب (صعود مشترک گروههای شهرهای ایران عزیز)

اسامی همنوردان :
آقایان :
۱- افشین شهلا ۲- عبدالله ناهید ۳- وحیدفرهادیار ۴- علی نفیسی ۵- حمیدشعبانیان ۶- ابوالفضل فریدنیا ۷- محمد محمودی ۸- قدرت اشتری

بانوان :
۱- طیبه ابراهیمی ۲- نسرین قریبیان ۳- ناهیدنیکو ۴- نسترن صانعی ۵- شیما الله وردی ۶-سهیلا حمیدپور

سرپرست برنامه : آقای قدرت اشتری
راهنما : استاد عبداله ناهید
پزشک : خانم دکتر سهیلا حمیدپور
گزارش نویس : خانم ناهید نیکو

شرح گزارش :
گروه طبق هماهنگیهای بعمل آمده شب چهارشنبه ۱۳۹۷/۲/۲۶ از تهران ترمینال غرب آزادی حرکت به سمت کرمانشاه کرده و پس از رسیدن در ساعت ۵ صبح سوار مینی بوس منتظر در پایانه شدیم.
حرکت به سمت روانسر و طی تماس تلفنی با استاد ناهید در کنار سراب روانسر به همدیگر ملحق شده و برای صرف صبحانه در محوطه پارکی زیبای غار قوری قلعه ایستادیم و ساعت ۸/۴۵ به سمت روستای شمشیر محل استارت صعود به قله شاهو حرکت کردیم
رأس ساعت ۹/۳۰ با هماهنگی استاد ناهید تمامی گروهها در نقطه موردنظر بهم ملحق شده و با تراورس به سمت شرق قله در مسیر پاکوب قشنگ و سرسبز پرکل و گیاه به زیر قیف منتهی به قله رسیدیم.
صعود در شیبی تند ادامه پیدا کرد.
با توجه به تعداد نفرات (۳۶ نفر) بالطبع تعداد توقفها هم زیاد بود و ضمن اینکه از توان نفرات گروههای دیگراطلاعی در دست نبود، سعی براین شد که با هم هماهنگ و همپا باشیم که در مسیر صعود کسی باقی نماند و همه بتوانند در شادی صعود به قله سهیم باشند.
ساعت حدودأ ۱۳/۴۵ در کنار غار کوچکی که نام جانپناه بر آن نهاده بودند و غیرقابل سکونت بود، ایست کوتاهی داشتیم همراه باعکاسی و ضمن اینکه از آب ذوب برف که در داخل جانپناه جمع شده بود، همراهانی که دچار کم آبی بودند ظروف خود را پر کرده به حرکت ادامه دادیم.
البته ارتفاع محل جانپناه ۳۰۴۰ بود و ازین مکان تا قله تقریبا شیب تندتر و صخره ای تر و حرکت کندتر و گاها دست به سنگ شد.
بالاخره ساعت ۱۵/۳۰ تمامی همراهان و همنوردان به قله رسیدند و کامشان شیرین ازین صعود هماهنگ و همراهان صبور گشت. تا ساعت ۱۶/۳۰ به شادی و عکاسی و صرف ناهار در قله پرداخته شد و سپس در یک خط منظم بر روی تیغه ای پوشیده از برف و یخ به سمت غرب مایل گشته با دقت و بستن طناب حمایت و به کمک سرپرستان همنوردان فرود آمدند.
البته با توجه به اینکه زمان کمتری در اختیار بود تا قبل از غروب آفتاب با هماهنگی سرپرستان مسیر دیگری برای فرود تعریف شد و با توجه به شیب های زیاد و خستگی همنوردان تمامی گروه به سلامت فرود آمده و ساعت حدودا ۸ عصر از جاده آسفالت و چشمه زلال و پرآب مسیر کام همگی شیرین ازین صعود گشت.
پس از خداحافظی از تمامی همراهان و گروههای دیگر در ساعت ۱۱/۳۰ بصرف خوردن کباب در شام صعود ایست کرده و ساعت ۱۲/۳۰ بوسیله اتوبوس از قبل هماهنگ شده به سمت تهران حرکت کردیم.
تمامی اعضاء گروه بخوبی از عهده صعود برآمده و همگی به سلامتی و خوشی در تهران از هم جدا شدیم.

ویژگی های برنامه :
۱- آموزش اصول گام برداری و استفاده از باتوم
۲- شناسایی مسیر و قله های اطراف

۷۸۴ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --