گزارش برنامه صعود به قله دو شاخ ( آخرین برنامه سال ۱۳۹۶ )

باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند
وگروه کوهنوردی ماهین

تاریخ اجرای برنامه : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
ارتفاع قله : ۳۰۵۰ متر
ارتفاع شروع برنامه : ۱۷۰۰ متر
ارتفاع صعود شده : ۱۳۵۰ متر
اعضاء حاضر در برنامه : ۲۲ نفر

اسامی همنوردان :
١)مهدى سیرى ٢)محمد سیرى ٣)خلیل بنى اسدى ۴)مهدى خدیور ۵)فرهاد آقایى ۶)افشین شهلا ٧)غلامرضا قاسمى ٨)حسین عاشقى ٩)سحر مریمى ١٠)سید محمود محمدى ١١)فریبا شاه بلدى ١٢)زهرا اسماعیلى ١٣)سید قاسم محمدى ١۴)قدرت اشترى ١۵) کیوان ضیائى متین ١۶)مهرى سرداریان ١٧)سهیلا حمیدپور ١٨)آرزو موسوى ١٩)سعید صدرى ٢٠)امیرحسین نوربخش ٢١)حمید شعبانیان ۲۲)زهرا جعفری

سرپرست برنامه : آقای قدرت اشتری
کمک سرپرست : آقای افشین شهلا
پزشک گروه : خانم دکتر سهیلا حمیدپور
گزارش نویس : آقای طاهر عابدین زاده

معرفی قله دو شاخ :
قله دوشاخ از قلل نیمه مرتفع کوههای شمال تهران، بر روی خط الراسی واقع است که از جنوب به شمال گسترده شده است. این خط الراس از محدوده بالای سعادت آباد شروع شده و در نهایت به خط الراس اصلی توچال می رسد. جایی که قله های مرتفع شاه نشین و سربازارک با ارتفاع بیش از ۳۸۰۰ متر بر روی خط الراس اصلی خودنمایی
می کنند.
قله های چین کلاغ (۲۸۲۰ )، کارا (۳۰۴۰ )، دوشاخ (۳۰۴۰)، پلنگ چال (۳۵۲۰) و اُشترگردن (۳۴۴۰)، قله هایی هستند که به ترتیب از جنوب به شمال قرار گرفته اند که در ادامه آنها به سمت شرق، قللی چون شاه نشین، توچال، پیازچال، سیاه بند و دارآباد نیز در این خط الراس هرمی شکل با وسعت حدودی ۲۰ کیلومتر قرار دارند.

مسیرهای صعود :
۱- سعادت آباد، انتهای شهرک مخابرات
۲ – میدان درکه، خیابان احمدپور، سه راه معدن، مسیر دره معدن
۳ – میدان درکه، مسیر اصلی پلنگ چال، مسیر فرعی دره و جنگل کارا

گونه‌های گیاهی :
شقایق، گلایول وحشی، علف چای یا چای کوهی( این گیاه بومی شمال کشور است و این منطقه از مناطق معدود تهران است که این گیاه روییده)، رز وحشی

گونه‌های حیوانی :
روباه، خرگوش وحشی، عقاب، همستر، گرگ، قرقی، کبک، جوجه تیغی

شرح گزارش :

ساعت ۵:۴۵ از میدان درکه برنامه را آغاز نمودیم. نیم ساعت پس از حرکت، برای انجام مراسم معارفه توقف کردیم. بعد از معارفه، مسیر را دامه دادیم و نیم ساعت بعد، برای کم کردن لبایس، توقف کوتاهی داشتیم. ساعت ٧:۴٠ دقیقه بر روی یال فرعى مسیر قله دو شاخ قبل گوسفندسرا به ارتفاع ٢٢۴۵ برای صبحانه توقف داشتیم.
ساعت ٨:٣٠ دقیقه مجددا مسیر را به سمت گوسفند سرا و قله ادامه دادیم. ساعت ۱۱:۳۰ با تمامی نفرات به قله دوشاخ رسیدیم و جشن پنجاه و یکمین برنامه گروه کوهنوردی و سنگنوردی ماهین را برگزار کردیم.
برای فرود از مسیر جنگل کارا پایین آمدیم و برای ناهار توقف یک ساعته ای داشتیم.
ساعت ۱۷ برنامه صعود به قله دوشاخ با موفقیت و سلامتی به پایان رسید. همانند همیشه از استاد هاشم نژاد نیز بابت هواشناسی عالی سپاسگزاریم.

ویژگی های برنامه :
۱- شناسایی مسیرهای صعود و فرود
۲- شناسایی قله های اطراف
۳- آموزش استفاده از باتوم و گام برداری
۵۱برنامه امسال به خوبی وخوشی به لطف خدابه پایان رسی د🌹🌹🌹🌹🌹

۲ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.