گزارش پیمایش زمستانه خط‌الراس دارآباد به کلکچال

به نام خدا

جمعه ۱۸ اسفند ۹۶

عنوان برنامه :داراباد به کلکچال

شروع برنامه ۳٫۵ صبح از پارکینگ داراباد ،پس از قرار گرفتن روی یال شن سیاه وزش باد بتدریج افزایش یافته و حرکت رو کند تر میکرد،در نهایت پس از سه ساعت به جانپناه داراباد رسیدیم باد حدود ۵۰ الی ۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و به نحوی غافل گیر شدیم ،پس از استراحت و صرف صبحانه، مجددا هوا بررسی شد و با توجه به کاهش نسبی سرعت باد تصمیم بر ادامه برنامه توسط اعضا تیم گرفته شد . ساعت ۸٫۳۰ دقیقه از قله به سمت تیغه ها حرکت کردیم ،حجم برف نسبتا زیاد بود ،اما همین وزش باد و سرمای نسبی هوا ( نسبت به روز های گذشته ) کمی به ما کمک کرد و برف به نسبت سفت بود پس از حدود دوساعت حرکت همراه با برف کوبی بدون وقفه به سیاه بند رسیدیم ، پس از توقف و استراحت کوتاهی به مسیر ادامه دادیم پس از گذشت یک ساعت پای سوزنی ها (چمبره بند) بودیم به دقت شروع به صعود و عبور از تیغه ها کردیم به دلیل برف زیاد تماما از روی تیغه ها و با احتیاط کامل این قسمت (کراکس مسیر )نیز طی شد حدود ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به انتهای تیغه ها رسیدیم پس از نیم ساعت صعود باد شدت گرفته بود و کار رو مختل میکرد،

درنهایت ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه از روی لزون به سمت انتهای دره ی پیاز چال سرازیر شدیم و ساعت ۱:۱۵ قله ی کلکچال صعود شد ،

پس از کمی استراحت به سمت پناهگاه کلکچال حرکت کردیم و ساعت۲:۳۰ دقیقه داخل پناهگاه بودیم ،در نهایت ساعت ۵  بعد از ظهر جمعه ۱۸ اسفند ۹۶ به پارکینگ جمشیدیه رسیدیم و برنامه با سلامت کامل اعضا و با موفقیت به اتمام رسید .

نفرات شرکت کننده:

محمود خزائی

سعید ترنیان

حمیدرضا فرخی

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.