گزارش برنامه صعود به قله عظیمیه

گزارش برنامه صعود به قله عظیمیه

باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند، گروه کوهنوردی و سنگنوردی ماهین و گروه توگا
تاریخ اجرای برنامه : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
ارتفاع قله : ۲۴۰۰ متر
ارتفاع شروع برنامه : ۱۶۵۶ متر
ارتفاع صعود شده : ۷۴۴ متر
کل مسافت پیموده شده : ۹ کیلومتر
اسامی همنوردان :
۱- قدرت اشتری ۲- افشین شهلا ۳- علی زارعی نژاد ۴- کیوان متین ۵- محسن عزیزی ۶- فاطمه حویزی ۷- مهدی ۸- علی فرجاد ۹- سروش ۱۰- غلامحسن پور رنجبر ۱۱- سما ۱۲- محمدهادی ضمانت پناه ۱۳- فروغ فرقانی ۱۴- سلحشور ۱۵- محمد ۱۶- مهری سرداریان ۱۷- فرزاد علیزاده ۱۸- سعید ۱۹- هایله منطقی ۲۰- علیرضا کریمی
سرپرست برنامه : آقای افشین شهلا
عکاس : آقای محسن عزیزی
گزارش نویس : آقای طاهر عابدین زاده

شرح گزارش :
کوه عظیمیه به ارتفاع ۲۴۰۰ متر واقع در ضلع شمالی شهرستان کرج به دلیل دسترسی آسان به منطقه، کوتاهی و سادگی مسیر رسیدن به قله از جمله کوههای پر تردد به خصوص در ایام تعطیل می باشد . این کوه از جنوب به منطقه عظیمیه، از شمال به روستای پورکان و از غرب به قله دوبرار محدود میباشد . به دلیل سادگی و غیر فنی بودن این کوه و دارا بودن یالهای متعدد و به دلیل تردد زیاد در طول سالیان اخیر، مسیرهای پاکوب بسیاری در یالهای اصلی ، فرعی و دامنه های این کوه ایجاد شده و بالطبع صعود به قله از هر یک از این مسیرها لذت خاص خود را خواهد داشت.
روز جمعه ساعت ۵:۲۵ از جلوی باشگاه به سمت میدان آزادی و شهر کرج حرکت کردیم. برخی از همنوردان در بین راه به گروه ملحق شدند و نهایتا ساعت ۷ برنامه را آغاز نمودیم. ساعت ۹ به قله عظیمیه رسیدیم و مسیر برگشت را از سمت روستای وینه انتخاب کردیم. البته بخشی از مسیر صعود به صورت دست به سنگ توسط گروه انجام گردید.
ساعت ۱۳ برنامه را به اتمام رساندیم.

ویژگی های برنامه :
• اصول گام برداری
• کار با باتوم
• مسیریابی
• شناسایی قلل های منطقه

۲۸ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --