گزارش صعود به قله ساکا

کل مسافت پیمایش شده : ۱۱ کیلومتر
اعضاء حاضر در برنامه : ۲۸ نفر
اسامی همنوردان :
آقایان : ۱- قدرت اشتری ۲- افشین شهلا ۳- هوشنگ حسنی ۴- حسن خاقانی ۵- غلامحسن هداوند ۶- کیوان متین ۷- فرزاد علیزاده ۸- وحید فرهادی ۹- علی مهاجرانی ۱۰- فرشید سرابی ۱۱- حمید ناظمی ۱۲- امیر فخری ۱۳- مهیار پورعبداله ۱۴- حسین عاشقی ۱۵- عادل مرادی ۱۶- حسین مددی ۱۷- یونس ساکی ۱۸- حسین نور علیزاده ۱۹- غلامرضا ولی نژاد ۲۰- ابوالفضل فریدنیا ۲۱- طاهر عابدین زاده
بانوان : ۱- طیبه ابراهیمی ۲- دنا شیرانی ۳- رضوانه ولی ۴- مهری سرداری ۵- فاطمه سرشتی ۶- فروغ فرقانی ۷- الهام یعقوبی
سرپرست برنامه : آقای قدرت اشتری
کمک سرپرست ها : آقایان افشین شهلا ، غلامحسن هداوند و طاهر عابدین زاده
سرقدم : آقای هوشنگ حسنی
عقبدار : آقای غلامحسن هداوند
عکاس : آقای ابوالفضل پورعبدالهی
گزارش نویس : آقای طاهر عابدین زاده

شرح گزارش :
روز جمعه ساعت ۵:۱۵ ، از جلوی باشگاه با مینی بوس و ماشین شخصی به سمت جاده لواسان و روستای افجه حرکت کردیم.
ساعت ۶:۱۵ به محل شروع برنامه واقع در روستای افجه رسیدیم. پس از تجهیز شدن، حدود ۵ دقیقه آقای اشتری نرمش دادند و بعد از آن با سرقدمی آقای هوشنگ حسنی و عقبداری آقای غلامحسن هداوند، برنامه را آغاز نمودیم. ابتدای مسیر با شیب ملایم از روستای افجه خارج شده و به سمت دشت هویج حرکت کردیم. ۱۰ دققیه پس از حرکت، توقف نموده و مراسم معارفه را انجام داده و مجددا مسیر را ادامه دادیم. پس از رسیدن به دو راهی دشت هویج، به سمت چپ حرکت کرده و آرام آرام ارتفاع گرفتیم. سمت راست ما دشت هویج دیده می شد. ساعت ۸:۴۰ برای صرف صبحانه توقف کردیم و دقیقا نیم ساعت بعد مجددا شروع به ادامه مسیر نمودیم.
ساعت ۱۰:۱۱ به اولین خط الراس رسیدیم و کمی استراحت کردیم. متاسفانه با توجه به فصل زمستان و انتظار برف سنگین، برف بسیار کمی دیده می شد. ساعت ۱۱:۱۰ به آخرین محل استراحت قبل از قله رسیدیم. در این مرحله، آقای اشتری نکات فنی و احتیاطی لازم را به همنوردان ارائه نمودند. یک ساعت آخر رسیدن به قله، تقریبا با برف نسبتا خوبی مواجه شدیم و نیاز بود تا با دقت و احتیاط لازم، این مسیر را عبور کنیم. در حین عبور از مسیر، آقای اشتری نکات لازم در خصوص گام برداری در برف و شیب های برفی را آموزش دادند.
ساعت ۱۲:۱۵ با تمامی همنوردان به قله ساکا رسیدیم. قله های اطراف مانند توچال، دارآباد، آتشکوه ،ریزان، دماوند زیبا و بقیه قله ها با شکوه هر چه تمام، رخ نمایی می کردند. به علت کمبود وقت و همچنین مواجه نشدن با توده هوای سرد و باد شدید، پس از گرفتن عکسهای یادگاری، سریع فرود را آغاز کردیم و با سرعت خیلی خوب گروه، توانستیم در زمان مناسبی اتفاع کم کنیم.
ساعت ۱۳:۳۰ بساط ناهار را در مکان مناسبی روی یکی از یال ها برپا کردیم. پس از ناهار، مجددا مسیر فرود را ادامه دادیم و ساعت ۱۶:۱۵ به روستای افجه رسیدیم. قبل از برگشتن به سمت تهران، مراسم تولد خانم دنا شیرانی را برگزار کردیم که لحظات خوشی را برای همنوردان رقم زد.
مسیر برگشت به تهران نیز با ترافیک سنگینی مواجه نشدیم و ساعت ۱۸ جلوی باشگاه، برنامه را به پایان رساندیم. خدا رو شکر که یک روز دیگر و یک برنامه دیگر در کنار همنوردان گروه ماهین و باشگاه دماوند با موفقیت و سلامتی سپری کردیم. از استاد هاشم نژاد نیز همانند همیشه بابت هواشناسی عالی، سپاسگزاریم

ویژگی های برنامه :
۱- آموزش اصول گام برداری و استفاده از باتوم
۲- شناسایی مسیر و قله های اطراف
۳- آموزش گام برداری در برف
۴جمع آوری زباله منطقه

۹۴۹ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.