گزارش برنامه پیمایش غار سراب ۱۵ دی ماه ۹۶

#گزارش_برنامه

برنامه پیمایش غار سراب ، از سری برنامه های کارگروه غارنوردی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند در ۹۶/۱۰/۱۵ با شرکت ۱۰ نفر اجرا گردید.
غار سراب در ۸۵ کیلومتری شهر همدان و در نزدیکی روستای سراب در فاصله حدود ۶ کلیومتری غار علیصدر ، در دامنه کوهی کم ارتفاع قرار دارد. طول این غار حدود ۸۰۰ متر و عمق آن در حدود ۱۵۰ متر میباشد.
تیم ده نفره ما ساعت ۴:۱۵ بوسیله یک دستگاه مینی بوس از تهران به سمت همدان – روستای سراب حرکت نمود. در ساعت ۹:۳۰ به روستای سراب رسیدیم و به همراه ۳ نفر از دوستان همدانی به سرپرستی جناب آقای امیر پاینده، که در آن محل منتظر ما بودند در ساعت ۱۰:۳۰ جهت پیمایش وارد غار شدیم ، برای پیمایش این غار با چالشهای مختلفی روبرو شدیم ، بسیاری از قسمتهای مسیر به صورت دست به سنگ و یا سینه خیز طی شد ، در بخشی از غار نیز جهت ادامه مسیر نیاز به عبور از طول رودخانه بود که اینکار توسط قایقی که تدارک دیده شده بود، انجام گردید و نفرات تیم در طی چند مرحله طول رودخانه را طی نمودند. در ساعت ۱۴:۳۰ به قسمت انتهایی مسیر اصلی غار رسیدیم و بعد از کمی استراحت مسیر برگشت را در پیش گرفتیم ، در برگشت نیز توقفی در تالار موسوم به قارچ داشتیم و زمانی را صرف عکاسی در این تالار زیبا نمودیم و نهایتا در ساعت ۱۷ تمامی نفرات تیم از غار خارج شدند. و در ساعت ۲۲:۳۰ با رسیدن به تهران برنامه پایان یافت.
از جناب آقای امیر پاینده ، از غارنوردان خوب همدان ، که در اجرای این برنامه و هدایت تیم در طول پیمایش غار ، نقش بسزایی داشتند ، کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.
گزارش : حسین شاهینی

افراد شرکت کننده در برنامه :
آقایان : شاهینی (سرپرست) – عبدالهی – عربی – قنبری – فرید – کنعانی – شاهین آرا – فردامینی – اشرفی
خانمها : تاجیک
دوستان همدانی : امیرپاینده ، امیر حسین نجاریان ، محمد عرب

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.