‍ گزارش برنامه صعود به قله آرا کوه ۸ دی ۹۶

کل مسافت پیمایش شده : ۷ کیلومتر
اعضا حاضر در برنامه : ۱۴ نفر
اسامی همنوردان :
آقایان : ۱- قدرت اشتری ۲- افشین شهلا ۳- هوشنگ حسنی ۴- ابوالفضل فریدنیا ۵- طاهر عابدین زاده ۶- کیوان متین ۷- فرزاد علیزاده ۸- خلیل بنی اسدی ۹- رامین اشتری ۱۰ – مهدی خدیوی
بانوان : ۱- سهیلا حمیدپور ۲- زهرا جعفری ۳- زهرا پهلوان زاده ۴- مهری سرداری
سرپرست برنامه : آقای قدرت اشتری
سرقدم : آقای هوشنگ حسنی
عقبدار : آقای طاهر عابدین زاده
پزشک : خانم دکتر سهیلا حمیدپور
عکاس : آقای ابوالفضل فریدنیا
گزارش نویس : آقای طاهر عابدین زاده

شرح گزارش :
روز جمعه ساعت ۵:۲۰ به علت تاخیر راننده مینی بوس، از جلوی باشگاه به سمت جاده جاجرود و روستای کمرد حرکت کردیم.
راس ساعت ۶:۴۵ به محل شروع برنامه واقع در روستای کمرد رسیدیم. به علت خواب بودن اهالی روستا، سعی کردیم خیلی آرام و بدون صدا خودمان را تجهیز کرده و آماده شروع برنامه شویم. هوای اول صبح بسیار عالی و خنک بود و برای ما که از دود و آلودگی تهران می آمدیم غنیمتی بزرگ به حساب می آمد. پس از عبور از روستا و رسیدن به درختان کنار آبشار کمرد، آقای قدرت اشتری چند دقیقه نرمش دادند و پس از آن مراسم معارفه همنوردان انجام گردید. از صحنه های بسیار ناراحت کننده، عدم وجود برف در این موقع از سال و همچنین سرازیر نشدن آب از آبشار بود که حسابی تو ذوق می زد. وجود زباله های زیاد در کنار درختان، موضوعی بود که با انجام این همه فرهنگ سازی در رسانه ها و فضای مجازی، فقط باعث تاسف بود.
رأس ساعت ۷:۱۰ با سرقدمی آقای هوشنگ حسنی و عقبداری آقای طاهر عابدین زاده برنامه را آغاز نمودیم. در ابتدای مسیر با شیب نسبتا تندی مواجه شدیم و چند دقیقه بعد، مسیر با شیب ملایمی ادامه پبدا کرد. در سمت راست مسیرمان، آپارتمان های مربوط به مسکن مهر را می دیدیم که در دل کوه جا خوش کرده بودند و همچنان صدای کندن کوه و ساختن خانه های جدید، دل طبیعت دوستان را به درد می آورد.
ساعت ۸:۱۵ برای صرف صبحانه توقف کردیم. هوا بسیار خوب و آفتابی بود و مطلقا اثری از برف و سرما دیده نمی شد. حدود نیم ساعت برای صبحانه توقف داشتیم و مجددا در ساعت ۸:۴۵ مسیر را از روی یال و به سمت خط الراس ادامه دادیم.
تا زمان رسیدن به خط الراس، مسیر با شیب ملایمی همراه بود. قله آرا کوه در سمت غرب خط الراس به صورت کلاهکی قرار داشت و پس از طی کردن مسیری کوتاه به زیر قله و آخرین شیب مسیر رسیدیم. شیب تند زیر قله، در واقع ارتفاع کم قله را حسابی جبران می کرد. بهرحال با آمادگی خوب گروه، آخرین مرحله از مسیر را طی کرده و رأس ساعت ۱۱ به قله آرا کوه رسیدیم. حدود ۵۰ دقیقه روی قله بودیم.
آقای اشتری همانند تمامی برنامه ها معرفی قله های البرز مرکزی را به همنوردان انجام می دادند. قله هایی مانند توچال، ساکا، آتش کوه، ریزان، پرسون، مهرچال، پیرزن کلون، فیل زمین، قوچ و دماوند باشکوه و زیبا که با تشکیل چند لایه ابر روی قله، به زییایی آن افزوده بود. سد لتیان نیز از بالای قله به وضوح دیده می شد.
پس از گرفتن عکس های یادگاری و خوردن میوه و تنقلات، به سمت پایین فرود آمدیم. ساعت ۱۵:۱۰ به همان آبشار کمرد رسیدیم و بساط ناهار را مهیا نمودیم.
پس از صرف نمودن ناهار ، مسیر کوتاه آبشار تا داخل روستای کمرد را طی کرده و سوار مینی بوس شدیم. برنامه صعود به قله آرا کوه رأس ساعت ۱۷ در جلوی باشگاه به پایان رسید. خدا را شکر که یک روز عالی و خوب در کنار همنوردان عزیز، گذراندیم. ضمنا از استاد محسن هاشم نژاد نیز برای پیش بینی آب و هوای منطقه، کمال تشکر را داریم.

ویژگی های برنامه :
• اصول گام برداری
• کار با باتوم
• مسیریابی
• شناسایی قلل های منطقه

۱۴۶ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.