گزارش صعود به قله مهرچال ۱۰ آذر ۹۶

باسلام خدمت کوهنوردان عزیز وهمنوردانم خلاصه ای ازگزارش صعود قله مهرچال روخدمتان برسانم .قله مهر چال با ارتفاع حدودا ۳۹۱۲متر درخط الرس مرکزی البرز واقع شده ودر روستای امامه بخش رودبارقصران قرار دارد.معمولا کوهنوردان جهت صعود قله مهرچال ،پیرزن کلون،وهم هن ازاین منطقه اقدام به صعود میکنند.فاصله تهران تا امامه حدودا۲۵کیلومتر است.این قله درهمسایگی قلل آتشکوه از شرق وپیرزن کلون ازغرب قرارگرفته است واز شمال به منطقه زیبای توریستی لارمیرسد.شروع برنامه ۱۰/۹/۱۳۹۶صبح جمعه ساعت ۶/۱۰دقیقه با دوستان همراه استارت از ورودی رودخانه دوآب انجام شد باپیمایش حدودا ۲۰دقیقه به دوراهی که رودخانه را به دو بخش تقسیم میکند به سمت چپ رودخانه مسیر رو ادامه دادیم وبعد از دقایقی به سمت راست رودخانه که مسیر پا کوپ ومال رو هست ادامه دادیم وارتفاع گرفتیم یالی که رودخانه دوآب روتشکیل میده دربالای این یال قلعه ای به نام مازیار قراردارد وبرای بازدید از این قلعه از پابین رودخانه به سختی انجام پذیر میباشد .ودرنتیجه به راه خود ادامه میدهیم حدودا چندبن تراورز یالها رو ادامه میدهیم وبا۱/۴۵دقیقه خودمون رو رسوندیم یال صعود قله هم هن وباصرف صبحانه بااستراحت ۱۵دقیقه دوباره به مسیر خود ادامه میدهیم تا خومون رو به تنگه رسوندیم وارد تنگه شدیم مواجه شدیم بایخ زدن رودخانه که جلوه خاصی به این تنگه بخشیده بود با گرفتن عکس یادگاری به مسیر خود ادامه دادیم تا به گوسفندسرا رسیدم بااستراحت کوتاه ونوشیدن چای گرم وتنقلات تازه کاره کوهنوردی ما شروع شد تااینجای کار کوهنوردی ومسیر فرازونشببی رو طی کرده بودیم .به هر حال ادامه مسیر که از گوسفند سرا به قله ختم میشود مسیر پاکوب ومشخص هست البته درابن برنامه از گوسفندسرا تا قله پوشیده از برف بود ومسیر زیر برف پنهان شده بود و با ادامه دادن به مسیر وبرف کوبی تا خط الرس ادامه داشت ونهایتا در ساعت ۱۳/۱۰دقیقه موفق به صعود قله شدیم . زمان صعود قله از امامه دوآب.۸ساعت زمان برگشت ۴/۵ساعت وطول مسیر پیماش شده حدودا رفت وبرگشت ۱۹کیلومتر است. نفرات شرکت کننده .جناب دکتر شکروی مدیر عامل شرکت شکلی .جناب آقای علی موتابیان. وسرپرست برنامه منوچهر رحمانی .شادوپیروز برای همه کوهنوردان عزیز🏃

۲ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.