گزارش برنامه صعود به قله فیل زمین ۱۰ آذر ۹۶

گونه حیوانی : کبک، قوچ و روباه
اعضا حاضر در برنامه : ۱۶ نفر
اسامی همنوردان :
آقایان : ۱- قدرت اشتری ۲- افشین شهلا ۳- غلامحسن هداوند ۴- حامد محمدی ۵- طاهر عابدین زاده ۶- کیوان متین ۷- محمدرضا تقی پور ۸- فرامرز فتحی ۹- هایله منطقی ۱۰ – مهدی خدیوی ۱۱- وحید فرهادیار
بانوان : ۱- شیما الله وردی ۲- الهه سعیدی ۳- رویا قلی نژاد ۴- مهری سرداری ۵- فاطمه حویزی
سرپرست برنامه : آقای قدرت اشتری
کمک سرپرست : آقای افشین شهلا
عقبدار : آقای هداوند
عکاس : آقای حامد محمدی
گزارش نویس : آقای طاهر عابدین زاده

شرح گزارش :
روز جمعه ساعت ۴:۵۰ دقیقه با ۲۰ دقیقه تاخیر به علت دیر آمدن یکی از همنوردان، از جلوی باشگاه حرکت کردیم. تعدادی از همنوردان سمت تهرانپارس در ساعت ۵:۱۵ به ما ملحق شدن و در نهایت ساعت ۵:۲۰ به سمت جاده جاجرود و روستای لواسان بزرگ حرکت کردیم.
راس ساعت ۶:۳۰ به محل شروع برنامه واقع در روستای لواسان بزرگ رسیدیم. هوا تازه روشن شده بود و سرمای اول صبح آذرماه، کمی آزار دهنده بود. اما در کل هوا بسیار خوب بود و نشان از داشتن یک روز خوب برای اجرای یک برنامه کوهنوردی داشت.
قبل از آغاز برنامه، جناب آقای اشتری حدود ۱۰ دقیقه نرمش دادن تا بدن ها آماده برنامه باشند. ساعت ۶:۴۸ دقیقه از ارتفاع ۲۲۴۶ متر با سرقدمی خود آقای اشتری و با عقبداری آقای هداوند، برنامه را شروع کردیم.
ابتدای مسیر از میان چند باغ میوه عبور کردیم که به لطف ماه پاییز، برگ ریزان زیبایی را ایجاد کرده بودند. همچنین نزدیکی درختان به همدیگر در مسیر باعث میشد که مواظب باشیم تا شاخه ها آسیبی به خودمان یا وسایل ما نرسانند. بعد از گذشتن از باغ های میوه، مسیر را از داخل دره ادامه دادیم. هوا هنوز کمی سوز داشت.
ساعت ۷:۲۰ برای صرف صبحانه توقف کردیم. به علت سرد بودن هوا و همچنین از دست ندادن زمان حرکت، حدود ۱۵ دقیقه برای صبحانه در نظر گرفته شد. ساعت ۷:۴۰ دقیقه مسیر را از داخل دره ادامه دادیم. حدود ۱۰ دقیقه بعد از مکان صبحانه، از سمت چپ وارد اولین شیب شدیم. بعد از کمی ارتفاع گرفتن و از داخل دره بیرون آمدن، باعث شد تا آفتاب رو ببینیم و گرمای لذت بخش آن باعث شد با انرژی و اشتیاق بیشتری مسیر را ادامه بدیم.
با مسیریابی بسیار عالی آقای اشتری که روز قبل هم برای شناسایی منطقه آمده بودند باعث شد در بهترین زمان ممکن و با دو استراحت کوتاه ۵ دقیقه ای، در ساعت ۱۱:۱۵ به قله فیل زمین برسیم.
لازم به توضیح است که مسیر رسیدن به قله، دارای چند یال با شیب تند بود و در چند مرحله نیز دست به سنگ شدیم که با آمادگی خیلی خوب گروه، بدون اتلاف وقت، مسیر قله را به خوبی طی کردیم. همچنین صدای بسیار خوب آقای هداوند و تشویق های دلگرم کننده آقای اشتری در طول مسیر، باعث میشد گروه با انرژی و شور خاصی، مسیر را طی کنند.
حدود ۴۰ دقیقه ای روی قله بودیم و خداوند را شکر می کردیم که نعمت و فرصت دیدن این صحنه های زیبا را به ما داده بود. رخ نمایی باشکوه قله دماوند از روی قله فیل زمین، منظره ای بسیار زیبا بود و تمامی بچه های گروه از دیدن این صحنه، لذت می بردند. آقای اشتری، در حین زمان استراحت و تغذیه ، توضیحاتی را در خصوص قله های اطراف ارائه نمودند. قله هایی مانند دماوند، آتشکوه، ساکا، ریزان، کافره، مهرچال، گل زرد، سرسیاه غارها، کبود، آراکوه، گاوبینی و . . . .
مسیر صعود ما از سمت شمال غربی قله بود و برای فرود، از سمت شمال شرقی گردنه نارده پایین آمدیم. ساعت ۱۴ برای استراحت و ناهار در مکان مسطحی توقف کردیم. هوا بسیار خوب و آفتابی بود.
با همراهی بسیار خوب گروه، راس ساعت ۱۷ به پایین و کنار ماشین رسیدیم و خداوند را شکر کردیم که یک صعود خوب در کنار دوستان خوب و باصفا به ما عطا فرمود. در هنگام برگشت به تهران نیز آقای هداوند، بابت تاخیرشون با بستنی از همه بچه های گروه، پذیرایی کردند.
برنامه صعود به قله فیل زمین با رسیدن به تهران در ساعت ۱۹ در جلوی باشگاه به پایان رسید
ویژکیهای برنامه
اصول گام برداری کارباباتوم
مسیریابی
شناسایی قلل های منطقه

۹۲۸ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.