گزارش جشنواره رغز

گزارش جشنواره رغز

جشنواره ورزش های کوهستان داراب ازنیمروز روز پنجشنبه ۲۵آبان با برگزاری آیین گشایش در سالن همایش های هتل نقش شاپور شهرستان داراب آغاز شد . در این آیین آقایان ثابت فر رییس هییت کوهنوردی و صعودهای ورزشی داراب با ستایش از برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند از احساس مسوولیت این باشگاه به حفاظت از محیط کوهستان سپاس گزاری کرد و ازبرنامه های این هییت برای برگزاری جشنواره گزارش داد.سپس آقای وحیدبهرامی مدیرعامل باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند از همکاری هییت کوهنوردی و صعودهای ورزشی داراب برای پشتیبانی از جشنواره باشگاه سپاس گزاری کرد و آرزو کرد برنامه های تدارک دیده شده با ایمنی و پیروزی به انجام برسد.سپس آقای محمدرضا احمدیان سرپرست بخش پاک سازی تنگه رغز با ارزشمندخواندن این شاهکار طبیعی و نیاز به پاک نگاه داشتن آن ،چهره آلوده تنگه در پیمایش چهارماه پیش تیم باشگاه دماوند را انگیزه ای برای یک تلاش گروهی برای پاک سازی و برگزاری چنین جشنواره ای نامید.
پس از خوردن ناهار تیم ۲۴ نفره باشگاه به ده شمس آباد مبدا پیمایش تنگه رغز رفت و در روز آدینه ۲۶ آبان گروه یک‌با شمار۱۰ نفربه پاکسازی بخش هایی از تنگه و انتقال زباله های گردآوری شده در گونی ها به بخش های پایین دست تنگه پرداخت و از تنگه خارج شد و دیرگاه شب به ده بازگشت و گروه دو با شمار ۱۱ نفرزباله های پراکنده شده در راه شمس آباد به سرچشمه تنگه رغز را گردآوری و در گونی های بسته بندی شده به ده انتقال دادند همچنین یک تابلوی چوبی را در آغاز راه برای یادآوری آموزه های حفاظت زیست محیطی نصب کردند .
در روز شنبه گروه دوم با شمار ۹ نفر واردتنگه شدند و تا شامگاه به انتقال بسته های به جای مانده از گروه یک و پیگیری پاکسازی بخش های دیگر تنگه تا رساندن آن ها به پارک تنگه رغز پرداختند. در مجموع نزدیک به ۶۰ کیسه پسماند از تنگه و راه ده تا سرچشمه گرداوری و از منطقه خارج شد.
در بخش های دیگر جشنواره در روز جمعه رویداد دوچرخه کوهستان با ۴۰ شرکت کننده اقایان و ۱۰ شرکت کننده بانوان برگزارشد .
در روز شنبه رویداد اسکای رانینگ آقایان و بانوان با استقبال خوب شرکت کنندگان برگزارشد.سرپرست برگزاری مسابقه دوچرخه کوهستان و اسکای رانینگ خانم مهسا ترابی بودند.
در این جشنواره باحضور آقای پیمان ثروت و خانم نرگس گودرزی مدرسان ارجمند باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند دوره کارآموزی کوه پیمایی برای آقایان و بانوان برگزار گردید.
در روز یکشنبه ۲۸ آبان از ساعت ۱۱ آیین پایانی جشنواره با سخنرانی ها و اهدای جوایزبرگزیدگان رویدادها و تقدیم لوح سپاس به دست اندرکاران برگزاری جشنواره انجام شد و سپس با ناهار پذیرایی شد.
تیم اعزامی باشگاه درساعت ۱۵ به سوی تهران رهسپار شد.
گزارش جامع این جشنواره ارزشمند به زودی از سوی روابط عمومی باشگاه منتشر خواهد شد.
نویسنده گزارش : سیامک شایان پور

https://t.me/DamavandClub

۲۳ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --