پیمایش غارقلعه کرد ۱۸و۱۹ آبان ۹۶

پیمایش غارقلعه کرد ۱۸و۱۹ آبان ۹۶

طبق اعلام قبلی تقویم کارگروه غارنوردی باشگاه ، برنامه پیمایش غارقلعه کرد در تاریخ ۱۸و۱۹ آبان ماه با شرکت ۱۴ نفر برگزار گردید.
غار قلعه کرد در ۲۰ کیلومتری برج های دوگانه خرقان در دهستان حصاراز توابع شهر آبگرم در استان قزوین قرار دارد و ارتفاع دهانه آن از سطح دریا حدود ۲۰۶۴ متر است. غار قلعه کرد در اثر انحلال سنگهای آهکی تشکیل شده و سن آن حدود چهار میلیون سال و متعلق به دوره الیگومیوس و دوران سوم زمین شناسی می باشد.
تیم ۱۱ نفره ما بوسیله ۳ دستگاه خودرو سواری ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۹۶/۸/۱۸ به سمت روستای حصار ولیعصر (محل اسکان تیم) حرکت کرد. در ساعت ۱۸ به محل اسکان تیم که سوئیتی در مجاورت برجهای تاریخی خرقان بود ، رسیده و در آنجا مستقر شدیم.
در آنجا جلسه معارفه اعضا تیم برگزار شد و آقای سورنی نیا توضیحات کاملی در مورد غارها و اهمیت آنها و نحوه پیمایش و نگهداری از غارها و همچنین تجربیات خود ، ارائه نمودند.
صبح روز جمعه سه نفر دیگر از اعضای تیم از شهر ساوه به ما ملحق شدند. بعد از صرف صبحانه به سمت دهانه غار که حدود نیم ساعت (با ماشین) با محل اسکان فاصله داشت حرکت کردیم و در ساعت ۸:۳۰ برنامه پیمایش آغاز گردید.
پس از پیمایش حدود ۲۰ متر ابتدایی غار که به صورت خمیده طی شد ، به چاهی در حدود ۱۲ متر رسیدیم، که در آنجا یک کارگاه امدادی نصب گردید و افرادی که تجربه کار با طناب را نداشتند ، فرود داده شدند. پیمایش اصلی غار حدود ۳ ساعت به طول انجامید ، که با توجه به تعداد نفرات ، تنها تالارهای اصلی غار مورد بازدید قرار گرفت و از بازدید قسمتهای دیگر به جهت جلوگیری از آسیب به غار ، صرف نظر گردید. زمانی نیز صرف عکاسی در این غار زیبا گردید. پس از بالاکشی تمامی افراد از چاه ابتدای غار و جمع آوری وسایل ، تیم در ساعت ۱۳:۳۰ از غار خارج و عازم محل اسکان گردید. و برنامه بعد ازصرف نهار در ساعت ۱۶ پایان پذیرفت و همگی به سمت تهران حرکت نمودیم.
در پایان از جناب آقای یوسف سورنی نیا جهت همراهی در این
برنامه صمیمانه سپاسگذارم.
همچنین از آقای مصطفی حسینی و برادر بزرگوارش که متولی برج های تاریخی خرقان هستند و سویت تمیز و مرتبی را جهت اسکان در اختیار ما قرار دادند متشکرم.
حسین شاهینی

اسامی افراد شرکت کننده در برنامه
آقایان : شاهینی ، سورنی نیا ، مومنی ، قنبری ، ذوالفقاری ، محبی ، عربی ، عبداله پور ، سهرابی ، حسینی
خانمها : کارگر ، تاجیک ، پازوکی ، باقری ، بشارتی

۱ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --