نکاتی درباره اردوی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند در علم کوه

اردوی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند در علم کوه از روز ۶ تا ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد و هدف از این اردو ایجاد همبستگی، ارتقای توان فنی و آموزش اعضای باشگاه است. برای برگزاری هرچه بهتر و ایمن تر این اردو، علاوه بر نکاتی که در جلسات هماهنگی ذکر شده است، نکاتی در این متن قید شده است که توجه به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

·         با توجه به فصل صعود در منطقه علم چال و حضور سایر کوهنوردان، ضرورت دارد اعضای باشگاه بر اساس اصول و آموزه های حرفه ای و اخلاقی کوهنوردی عمل کنند. در این راستا بیشترین همکاری با سایر گروه های حاضر در منطقه ضرورت دارد.

·         به منظور برآورده شدن حداکثر ایمنی و نظم در طول اردو، تمامی سرپرستان برنامه ها ملزم به تبعیت از تصمیمات تیم اصلی سپرستی اردو هستند.

·         در طول مدت برگزاری اردو بنا به هر دلیل امکان تغییر یا لغو برنامه ها و ترکیب گروه ها وجود دارد و سرپرستان برنامه ها موظف هستند به تصمیمات تیم سرپرستی اردو احترام بگذارند.

·         تمامی برنامه ها در شرایط مناسب جوی قابل اجرا است و درصورت تغییرات جوی بی شک برنامه ها و یا کل اردو لغو خواهد شد.

·         در شرایط بحران و ایجاد حوادث پیش بینی نشده، تمام سرپرستان، بی قید و شرط باید از ضوابط و تصمیمات گروه مدیریت بحران تبعیت کنند.

·         رعایت نکات و اصول زیست محیطی از اولویت های این اردو است. به همین منظور دستگاه تصفیه آب، سیستم تفکیک زباله  و توالت صحرایی پاک برای این برنامه درنظر گرفته شده است که تمامی افراد حاضر در اردو ملزم به استفاده از آن هستند.

·         برای استفاده از امکانات رفت و آمد و حمل بار در منطقه ضرورت دارد که سرپرستان برنامه ها با مسئولان اردو هماهنگ کنند.

·         حمل وسایل شخصی افراد اعم از وسایل فنی انفرادی، تغذیه روزهای صعود، تنقلات، پوشاک و سایر تجهیزات بر عهده باشگاه نخواهد بود.

·         برای حمل و نقل بارهای عمومی یک مسئول هماهنگی در ونداربن مستقر است و افراد باید وسایل عمومی اعم از چادر و طناب را به ایشان تحویل دهند.

·         تحویل وسایل باید در یک گونی دربسته صورت گیرد و روی گونی علاوه بر نام مالک وسایل، محتویات نیز ذکر شود.

·         بیمه مسئولیت افراد در برنامه اجباری است و نفرات برای بیمه مسئولیت باید با دفتر باشگاه هماهنگ باشند.

·         اعضا باید کارت بیمه ورزشی خود را در برنامه به همراه داشته باشند.

·         هر تیم باید برای خود وسایل پخت و پز و گاز و سرشعله همراه داشته باشد.

·         وعده های غذایی به صورت یک وعده صبحانه و یک وعده غذای گرم در علم چال سرو خواهد شد. برای وعدهای اضافه و تنقلات و همچنین سایر وعده ها افراد باید به صورت شخصی و به دلخواه خود عمل کنند.

·         تیم پشتیبانی و امداد و نجات و همچنین یک تیم پزشکی در منطقه علم چال مستقر هستند، اما تمامی تیم ها باید تجهیزات مربوط به شرایط بحران و کمک های اولیه را همراه داشته باشند.

·         توصیه می شود تیم ها دستگاه جی پی اس همراه داشته باشند.

·         به سرپرست هر تیم یک  بی سیم تحویل داده خواهد شد که بعد از پایان برنامه خود و  قبل از خروج از منطقه علم چال باید بی سیم را به مسئول تدارکات تحویل دهند.

·         در منطقه علم چال یک سیستم ذخیره انرژی خورشیدی تدارک دیده شده که برای شارژ وسایل برقی عمومی و بی سیم ها است. هر تیم باید پاوربانک همراه خود داشته باشد.

·         در منطقه علم چالاین امکان پیش بینی شده است که  مسیرهای جی پی اس منطقه، توسط یک لپ تاپ به دستگاه جی پی اس تیم ها منتقل شود.

·         هر تیم باید یک ظرف ذخیره آب همراه خود داشته باشد تا بتواند آب مورد نیاز خود را از دستگاه تصفیه آب به کنار کمپ منتقل کنند.

·         تیم های حاضر در منطقه موظف هستند گزارشی مکتوب و مصور از برنامه اجرا شده در منطقه به باشگاه ارائه دهند.

·         دو برنامه آموزشی در روز هفت مرداد ماه در منطقه علم چال برگزار خواهد شد که شرکت در این برنامه به حاضران در منطقه توصیه می شود.

·         تمامی مباحث مطرح نشده در این متن، بر اساس توافقات جلسات هماهنگی برگزار شده، اجرا خواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --