سرزمین من / مجله ای برای سفر و کشف دوباره ایران

سرزمین من / مجله ای برای سفر و کشف دوباره ایران

ماهنامه «سرزمین من» نشریه‌ای از گروه مجلات همشهری است که در حوزه «ایران‌شناسی و ایرانگردی» منتشر می‌شود و به موضوعاتی از جمله تاریخ، طبیعت، حیات وحش، مردم‌شناسی، معماری و هنر ایران می‌پردازد.

عکس، پژوهش و متن جذاب سه رکن اصلی مطالب این مجله هستند و رکوردار چاپ عکس ایرانشناسی و ایرانگردی با در نظر گرفتن حقوق مادی و معنوی مولف در تاریخ مطبوعات ایران است.

ثبت جهانی آثار ایرانی در یونسکو، برگزاری نمایشگاه بزرگ عکس و نشست‌های تخصصی و تولید محصولات فرهنگی برای کودکان از جمله فعالیت‌های منحصر به فرد گروه سرزمین من است.

این مجله که به عنوان نشنال جئوگرافیک ایرانی نیز شناخته می‌شود در طول دوره انتشار خود جایزه‌ها و افتخارات مختلفی به دست آورده و عنوان «پرجایزه‌ترین مجله ایران در سال ۱۳۸۹» را از آن خود کرده است.

ماهنامه همشهری سرزمین من، متفاوت ترین مجله کشور برای معرفی داشته های تاریخی و طبیعی ایران است که در آن بناها و محوطه های تاریخی، طبیعت و حیات وحش و آداب و رسوم زندگی مردم این سرزمین را با چاپ نفیس در گزارشها و مقاله های علمی و خواندنی همراه با تصاویر دیدنی پیش چشم خواننده می گذارد.

این مجله تنها و نخستین مجله ایرانی است که طبق استاندارهای بین المللی برای معرفی میراث فرهنگی، معنوی و طبیعی سرزمین ما منتشر می‌شود.

این مجله از نظر فرم و ارایه محتوا یکی از معدود مجلاتی است که در جهان با رویکرد پرداختن به حوزه فرهنگ، تاریخ و طبیعت منتشر می‌شود.

این مجله در جدیدترین شماره خود مطلبی از سنگنوردی در دیواره پلخواب با عنوان ” پنجه در پنجه چالوس” به قلم «افشین یوسفی» را منتشر کرده است. در گزارش منتشر شده چنین آمده است:

 

همیشه و همه وقت برای کوهنوردان و ماجراجویانی که اهل خطر کردن باشند، کارهایی زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ از صعود آبشارهای یخ‌زده در زمستان گرفته تا صعود دیواره‌های بلند در بهار و فرود از دره‌های تنگِ پرآب و آبشارهای خروشان در وسط تابستان و فرو رفتن به اعماق غارهای تاریک در پاییز. همگی اینها، کارهایی هستند که آدرنالین خون را چنان بالا می‌برند که تا مدت‌ها بعد از اجرای این برنامه‌ها، خاطره‌ی آن از ذهن پاک نمی‌شود…
همیشه و همه وقت برای کوهنوردان و ماجراجویانی که اهل خطر کردن باشند، کارهایی زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ از صعود آبشارهای یخ‌زده در زمستان گرفته تا صعود دیواره‌های بلند در بهار و فرود از دره‌های تنگِ پرآب و آبشارهای خروشان در وسط تابستان و فرو رفتن به اعماق غارهای تاریک در پاییز. همگی اینها، کارهایی هستند که آدرنالین خون را چنان بالا می‌برند که تا مدت‌ها بعد از اجرای این برنامه‌ها، خاطره‌ی آن از ذهن پاک نمی‌شود. یکی از این کارها سنگنوردی و صعود دیواره‌های بلند کوهستان در فصل بهار و تابستان است. پس برای هیجان در اواسط بهار امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دل به جاده‌ی چالوس زده و روی یکی از دیواره‌های معروف و نیمه بلند این منطقه به نام «دیواره‌ی پلخواب» صعود و تمرینی جدی داشته باشیم. قرار است تا تمام شب را روی این دیوار هیجا‌ن‌انگیز سر کنیم…

 

برای مطالعه این مجله و گزارش منتشر شده نسخه چاپی آن را خریداری نمایید .

برگرفته از تارنمای کوه نامهhttp://www.koohnameh.ir/book/2236-سرزمین-من-مجله-ای-برای-سفر-و-کشف-دوباره-ایران

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --