پنجمین مرحله اردوی تیم ملی سنگنوردی جوانان و نوجوانان دختر و پسر برگزار شد

پنجمین مرحله اردوی تیم ملی سنگنوردی جوانان و نوجوانان دختر و پسر برگزار شد

پنجمین مرحله از اردوی آماده سازی تیم های ملی سنگنوردی جوانان و نوجوانان دختر و پسر از روز دوشنبه مورخ ۵/۵/۹۴ تا جمعه ۹/۵/۹۴ با حضور ۲۷ ورزشکار در دو رده دختران و پسران در گرایش های سرعت، سرطناب و بولدرینگ در شهر همدان برگزار گردید. در این اردو آقایان آرتیمس فرشادیگانه و علیرضا بلاغی به عنوان مربی و آقایان اکبرثابت کار و حمیدرضا توزنده جانی در کنار خانم ها بهاره مرادی و نگار ورشوچی به عنوان کمک مربی حضور داشتند. طراحی مسیرهای متنوع مورد استفاده در این اردو توسط آقایان حسین یزدان دوست(سرطراح) شبیر بشیری، میثاق قزلباش و مهرداد شعبانیان(طراح) انجام پذیرفت. آقای امیرحمزه پورشفیعی از قهرمانان ارزنده کشور نیز در روز اول اردو به عنوان مشاور در کنار تیم سرطناب حضور داشت. آقای محمود ستاری مسئولیت تدارکات اردو را به عهده داشتند. برنامه های این مرحله از اردو به شرح زیر اجرا گردید:

دوشنبه ۵/۵/۹۴ ساعت ۸ صبح پذیرش و جلسه هماهنگی. سپس ورزشکاران گرایش سرعت به صعود و رکوردگیری بر روی مسیرهای کلاسیک طراحی شده و سپس استاندارد پرداختند در پایان هر صعود نکات لازم جهت صعود بهتر در مراحل بعدی تذکر داده می شد. ورزشکاران رشته سرطناب و بولدرینگ نیز با صعود مسیرهای بولدرینگ طراحی شده به تمرین پرداخته و توسط مربیان محک زده شدند. صعودها در نوبت عصر نیز دنبال شد. پس از صرف شام نیز ورزشکاران همه گرایش ها به تمرینات ذهنی پرداختند و مزایای و روش استفاده از مهارت های ذهنی برای آنها توضیح داده شد.

سه شنبه ۶/۵/۹۴ در نوبت صبح تیم سرعت به انجام تمرینات جسمانی شامل تمرینات انعطاف پذیری PNF و سپس تمرینات هوازی و قدرتی HIT پرداختند. و در نوبت عصر هم ورزشکاران سرعت به دو دسته تقسیم شده و با انجام صعود بر روی مسیرهای استاندارد و کلاسیک فرایند تمرینات برنامه ریزی شده را ادامه دادند. سنگنوردان رشته سرطناب نیز در این روز به اتفاق مربیان خود جهت تمرینات طبیعت به منطقه خورزنه عزیمت نموده و در فضای باز به تمرینات هدایت شده اقدام نمودند. در پایان روز  نیز سنگنوردان سرطناب و بولدرینگ به استخر و سونا رفته و مراحل ریکاوری را طی نمودند.

چهارشنبه ۷/۵/۹۴ ورزشکاران گرایش سرطناب بر روی دو مسیر به صورت آنساید به صورت مسابقه ای به صعود پرداختند و در نوبت عصر هم بر روی این مسیرها صعود تمرینی نمودند. ورزشکاران رشته سرعت در نوبت صبح روز چهارشنبه به تفکیک مسیرهای استاندارد و کلاسیک را صعود نموده و از صعود آنها فیلم برداری شد. در پایان صعود از ورزشکاران تمام گرایش ها آزمایش های میزان اسید لاکتیک خون پس از صعود میزان ضربان قلب و میزان اکسیژن خون، و توانایی ریکاوری اسید لاکتیک بعد از ۲۰ دقیقه به عمل آمد. در نوبت عصر نیز با آنالیز صعود ورزشکاران این رشته نکات لازم و اشکالات صعود آنها مرور شد. پس از آن با تمرینات پولایومتریک، شیوه های انجام تمرینات مختلف قدرتی انفجاری به آنها توضیح داده شد. سرعتی کاران اردوی تیم ملی در پایان روز به استخر و سونا رفته و ریکاوری نمودند. تعدادی از ورزشکاران در ساعات پایانی روز در سالن محل تمرینات به اتفاق مربیان خود به تمرینات تعادلی تمرکزی(اسلک لاین) پرداختند.

پنجشنبه ۸/۵/۹۴ در نوبت صبح ابتدا مربیان رشته سرعت به صورت یک به یک اشکالات صعود روز قبل ورزشکاران و روش های رفع آنها را به ایشان یادآوری نموده و سپس ورزشکاران با حضور در سالن بدنسازی با روش های تمرینی قدرتی با وزنه آشنا شده و الگوهای صحیح کار با وزنه را مرور کردند. در نوبت عصر نیز این ورزشکاران بر روی مسیر کلاسیک جدید به تمرین پرداختند. ورزشکاران رشته سرطناب و بولدر نیز در نوبت صبح به گنجنامه و منطقه میدان میشان رفته و در نوبت عصر هم تا ساعت ۲۰:۳۰ به تمرینات بولدرینگ در منطقه سنگنوردی “موقعیت” پرداختند.

جمعه ۹/۵/۹۴ تمام ورزشکاران در روز پایانی به صعودهایی با شرایط مسابقه پرداختند. در نوبت صبح ابتدا سنگنوردان رشته های بولدرینگ و سرطناب به صعود آنساید بر روی ۴ مسیر بولدر جدید پرداخته و در نوبت بعد از ظهر نیز به صورت آنساید به تفکیک دو مسیر جدید سرطناب را صعود نمودند. ورزشکاران رشته سرعت نیز به تفکیک با صعود مسیرهای استاندارد و کلاسیک و رکوردگیری مورد سنجش قرار گرفتند. سپس برای ساعتی با حضور در یک جلسه تبادل نظر مطالب چند روز قبل را مرور نموده و مطالب کلی در خصوص رشد و توسعه بهتر سنگنوردی شان را مرور نمودند. در روز جمعه مجدداً آزمایش های ضربان قلب و میزان اسید لاکتیک بر روی مسیرهای جدید و در شرایط مسابقه به عمل آمد. ورزشکاران تمام گرایش ها به اعلام امکانات در دسترس شان در شهرستان محل اقامت، اطلاعات لازم را در اختیار مربیان خود قرار دادند و پس از چند روز برنامه های تمرینی فردی خود را به از طریق الکترونیکی دریافت نمودند. لازم به ذکر است مراحل تمرینی و رشد این ورزشکاران به صورت دائمی توسط مربیان رصد می گردد تا موجبات پیمودن مسیر قهرمانی توسط آینده سازان ورزش سنگنوردی کشور فراهم گردد.

در پایان از مسئولین و اعضای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان و تمامی دست اندرکاران این اردو به ویژه تیم طراحی، کمک مربیان، جناب آقای مهدی کرمی ریاست هیئت استان و همکاران ایشان، آقای عبدالمالکی مسئول خدمات مجموعه سنگنوردی فرهاد و خانواده ایشان سپاسگزاری می گردد.

منبع : فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --