سفیر محیط زیست وارد بوشهر شد/ دوچرخه سواری از اروند تا بوشهر

سفیر محیط زیست وارد بوشهر شد/ دوچرخه سواری از اروند تا بوشهر

بوشهر – دوچرخه سوار تهرانی که به عنوان سفیر محیط زیست رکاب زنی خود را از اروند آغاز کرده وارد شهر بوشهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تقدیر از این حرکت ارزشمند در دیدار با ایرج روغنچی اظهار کرد: کشور ما به دلیل تنوع زیستی بالا، غنی و متنوع در همه مناطق به‌ویژه مناطقی که این دوچرخه‌سوار دوست‌دار محیط زیست، رکاب‌زده و عکاسی کرده است می تواند بیش از پیش به علاقه مندان محیط زیست در کل جهان معرفی شود.

حسین دلشب افزود: این دوچرخه سوار به عنوان سفیر فرهنگی علاقه مند به کشور ایران و محیط زیست می تواند در سایه سازمان مردم نهادی که در آن فعالیت می کند به دیگران با نفوذ کلام و شیوه تبلیغی خاص خود به نحو شایسته‌ای اطلاع رسانی کند.

وی ادامه داد: این دوچرخه سوار خستگی ناپذیر و علاقه‌مند به محیط زیست با توجه به تجربیاتی که در طول مسیر رکاب‌زنی خود طی سال‌ها کسب کرده است، می تواند در راه آموزش کاربردی‌تر و حرفه‌ای‌تر به علاقمندان مسائل محیط زیست بکوشد و به مسئولین، متولیان و کسانی که مسائل محیط زیست و توسعه‌ای را به صورت پروژه‌ای و بخشی نگاه می‌کنند نشان دهد که بحث محیط زیست یک بحث ملی و جهانی است که هر گونه تخریب محلی و منطقه‌ای می‌تواند بر کشورهای همسایه مانند ریز گرد ها و گازهای گلخانه ای اثر سوء بگذارد.

دلشب افزود: استان بوشهر دارای تنوع بی نظیری از گونه های دریایی، ساحلی، خشکی، دشتی، کوهستانی و جنگلی است که با توجه به مساحت کم، این تنوع بصورت چشمگیری بالا بوده و دارای ارزشهای گونه ای آندرومیک یا بومی است.

ایرج روغنچی ۴۹ ساله دانش آموخته کارشناسی در رشته روانشناسی است و سال‌هایی از عمر خود را در جبهه‌های حق علیه باطل سپری کرده است. وی اهل تهران، مدرس و مربی فدراسیون کوهنوردی و عضو رسمی سایکل توریست فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران است.

روغنچی در کارنامه فعالیت‌های فرهنگی ورزشی زیست محیطی خود فتح تمام قله های ایران، رکاب زنی البرز تا خلیج فارس، رکاب زنی از مشهد مقدس تا خلیج فارس و همچنین به در خواست محیط زیست ایران رکاب زنی از بافت استان کرمان بام کویر ایران تا تبریز با شعار خاک پاک، آب پاک، انسان سالم و رکاب زنی دور تا دور دریای کاسپین با گذر از چهار کشور جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ثبت تصویری این رکورد به نام یک ایرانی، پیاده روی نوار ساحلی به مناسبت روزملی دریای کاسپین از آستارا تا آشوراده واقع در میانکاله با شعار مسیر سبز- ساحل پاک و … را به ثبت رسانده است.

ایرج روغنچی با اشاره به اینکه هدف از آخرین حرکت حمایتی محیط زیستی اش آگاه سازی مردم از انقراض گونه های دریایی است، گفت: رکاب زنی من از موزه محیط زیست واقع در تالاب شادگان و از ۲۹ بهمن سال جاری با حضور مسئولان و مردم آبادان آغاز شد. حدود دو هزار کیلومتر را تا بوشهر رکاب زدم و پس از بوشهر به مسیر خود تا تنگه هرمز ادامه می دهم.

این دوچرخه سوار با اراده اظهار داشت: رکاب زنی من از اروند تا تنگه هرمز با شعار خلیج فارس گنجینه جاودانی تلنگری است به مسئولان نفت و گاز که با دلسوزی بیشتری از سر ریز کردن پساب‌های صنعتی به دریا جلوگیری کنند.

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --