گزارش صعود قله چین کلاغ،دوشاخ

سرپرست:آقای هایله منطقی
تعداد اعضازشرکت کننده:٩ نفر
محل قرار:ساعت ۵ صبح میدان بهرود
مبدا صعود:شهرک علوم پزشکی(سعادت آباد)
در شمال شهر تهران قله های بسیاری برای صعود وجود دارند و در مواقعی که راه های دسترسی به مناطق دیگر مسدود است و همچنین هوای تهران آلوده نیست بهترین گزینه خواهد بود.
یکی از این قله ها دوشاخ می باشد که در مسیر صعود قله توچال قرار گرفته است. برای صعود قله توچال از این مسیر ابتدا باید قله ٢٨٠٠ متری چین کلاغ را صعود کرد. در ادامه پس از فرود به دره کارا و صعودی دوباره به قله ی دوشاخ جنوبی(٣٠٠٠) و سپس قله دوشاخ شمالی(٣٠٢٠)می رسیم.

در نهایت پس از صعود قله های سیاه سنگ(٣٠۴٠)، پلنگ چال(٣۵٢٠) و شاهنشین(٣٨٧۶) به قله توچال خواهیم رسید.
ساعت ۵:٣٠ پیمایش را از یال جنوب شرقی آغاز کردیم. ما اولین تیمی بودیم که امروز از این یال صعود میکردیم و با توجه به بارش روزهای گذشته،برف کوبی رو از همان ابتدای مسیر شروع کردیم.تیم با ریتم حرکتی مناسب در حال صعود بود و با توجه به حجم زیاد برف،برف کوبی توسط همه اعضای گروه انجام میشد.در بین مسیر هم توقف های کوتاهی جهت نوشیدن مایعات و تنقلات داشتیم.بالاخره ساعت ٩:۵۵ قله چین کلاغ صعود شد و بدون توقف به سمت قله دوشاخ حرکت کردیم.هر چه جلوتر میرفتیم حجم برف بیشتر میشد و البته برف کوبی سنگین تر.
ولی همچنان خورشید میدرخشید و گرمای دلپذیری داشت.ساعت ١١:٣٠ در گردنه کارا توقفی برای صرف صبحانه داشتیم و دوباره به مسیر خود ادامه دادیم.حدود یکساعتی مونده بود تا به قله دوشاخ جنوبی برسیم که بنابر صلاحدید سرپرست محترم و مشورت با اعضای تیم،از صعود به قله صرف نظر کردیم و حدود یک ساعت تمرین صعود و فرود با طناب انفرادی(گره بولین سینه) و حمایت نفر دوم … را انجام دادیم.و ساعت ١٣:٢۵ تصمیم به فرود گرفتیم.که از همین زمان بارش برف هم شروع شد و در ادامه افزایش هم یافت.
در راه برگشت عکسی یادگاری در قله چین کلاغ گرفتیم.و کمی پایینتر توقفی برای صرف نهار داشتیم.در نهایت
ساعت ١۶:٣٠ همه اعضا به سلامت به شهرک علوم پزشکی رسیدند.
کل زمان صعود:۵:۴٠
٩- مریم شرف

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.