اولین برنامه صعود اعضا آموزشی ۱۴۰۱ باشگاه دماوند

صعود به قله کماچال از یال پارکینگ
این برنامه اولین برنامه صعود اعضا آموزشی ۱۴۰۱ باشگاه دماوند که در تاریخ سی ام اردیبهشت یکهراز و چهارصد و یک برگزار شد
اعضاء سرپرستی :
علی عزیزی اصل – امید خطیبی – حمیدرضا فرخی – سعید ترنیان – حمید عطایی

ساعت شروع برنامه هفت صبحح در ضلع غربی پارکینگ فرعی بام ولنجک (تله کابین توچال)
ساعت ۹٫۳۰ توقف برای استراحت و صبحانه
ساعت ۱۳ صعود قله
ساعت ۱۴٫۳۰ دقیقه توقف در ایستگاه ۲ تله کابین جهت استراحت و ناهار به مدت ۳۰ دقیقه
ساعت ۱۷ پایان برنامه
کل زمان برنامه ۱۰ ساعت
زمان پیمایش ۹ ساعت
زمان استراخت ۱ ساعت
امکانات :
آنتن دهی موبایل
سوپر مارکت در ایستگاه دوم
استراحتگاه و سرویس بهداشتی در ایستگاه دوم

چشم اندازهای مسیر صعود : بعد از طی مسافتی به یال نعل اسبی می رسید که نشانه آن تک درخت و دوراهی شدن پاکوب می باشد.چند متر بعد از آن به نعل اسبی دوم میرسد که فقط یک پاکوب مشخص دارد که بعد از طی کردن آن به قله میرسید.
مسیر بازگشت نیز از جاده سلامتی توچال و یا استفاده از تله کابین می باشد. البته از مسیر صعود نیز می توان به راحتی فرود آمد.

توضیحات گزارش برنامه :
ساعت قرار ۷ صبح در ضلع غربی پارکینگ فرعی بام ولنجک (تله کابین توچال) بعد از نرمش جهت گرم کردن توسط خانم غفاری ،ساعت ۷٫۲۰ دقیقه شروع به صعود کردیم.
ابتدای مسیر شیب تندی داشت پس از ۱ ساعت پیمایش برای کم کردن لباس و قرار دادن تجهیزت جانبی توقف کوتاهی داشتیم و سپس به حرکت ادامه دادیم .
ساعت ۹:۳۰ در یال نعل اسبی اول برای صرف صبحانه توقف کردیم و توضیحاتی در خصوص قلل قابل مشاهده مختلف توسط سرپرست برنامه آقای خطیبی صورت گرفت .پس از صرف صبحانه مجدد به پیمایش خود ادامه دادیم .
در ساعت ۱۲ مجدد در نعل اسب دوم استراحتی نمودیم و جلسه معارفه اعضا را داشتیم و سپس به سمت قله حرکت کردیم .در ساعت ۱۳ صعود قله انجام گردید و به سرعت به سمت پایین حرکت کردیم.
ساعت ۱۴٫۳۰ به ایستگاه دوم توچال رسیدیم و به مدت ۳۰ دقیقه برای صرف ناهار و استراحت توقف کردیم.ساعت ۳ به سمت پایین حرکت را آغاز کردیم و از جاده سلامتی توچال فرود انجام گردید.
در مسیر برگشت سرپرست برنامه یال صود را به تیم نشان دادند.
در ساعت ۱۷ به پایان برنامه رسیدیم.
نکات :
۱-ابتدای صعود شیب زیادی دارد پس حتما قبل از شروع خوب گرم کنید تا دچار گرفتگی عضلانی نشوید.
۲-آب کافی همراه خود داشته باشید زیرا این منطقه فاقد چشمه و آب آشامیدنی می باشد.فقط مسیر بازگشت در ایستگاه دوم می توانید به آب آشامیدنی برسید.
۳-در قسمت یال اول اگر مسیر مستقیم در پیش گیرید باید از مسیر دست به سنگ عبور کنید.لذا اگر توانایی لازم را ندارید از سمت راست می توانید این منطقه را تراورس کنید و در ادامه دوباره به سمت بالا حرکت کنید تا به یال دوم برسید.

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.