صعود قله نایبند

خلاصه ای از بخش کوهپیمایی و صعود قله نایبند
طبق مکاتبات و هماهنگی های انجام شده از طرف باشگاه با هیات کوهنوردی طبس و راهنمای محلی و اقامتگاه بوم گردی در نای بند .
در روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت بعد از پیمایش و بازدیدی از جاذبه طبیعی و تاریخی ” دره مرتضی علی ” شهر طبس را به مقصد روستای نایبند ترک نمودیم .
شب هنگام به نای بند رسیدیم و در محل اقامت خود که خانه ای روستایی و اقامت گاهی بوم گردی بود ساکن شدیم .

خوشبختانه هوای منطقه بسیار بهاری و دلچسب بود
ساعت ۲ بامداد بیدار شدیم و در ساعت ۲:۳۰ در هوایی که طراوات باران شبانه داشت ، راهی منطقه حفاظت شده نایبندان گشتیم .
این مسیر شامل ۳۰ کیلومتر جاده خاکی نیز می باشد .
ساعت ۴:۵۰ پیمایش خودمان را شروع کردیم
حرکت گروه با راهنمایی احسان حسن خانی ، راهنمای محلی نایبند که عضو امداد و نجات هلال احمر بود انجام می شد
مسیر صعود قله نایبند شامل فراز و فرود های بسیار است . مسیر کوهپیمایی پاکوب بر روی شیب های تند و بستری کوهستانی فرسایشی و در بخشی بصورت دست به سنگ می باشد .
گروه ما در شهر طبس با کوهنوردانی از باشگاه کوهنوردی پایار طبس همراه بود .
زمان صعود گروه از مبدا با ارتفاع ۱۶۰۰ متر تا قله نایبند با ارتفاع ۳۰۰۰ متر و با مسافتی در حدود ۶/۵ کیلومتر ۵/۵ ساعت به طول انجامید .
گروه حدود ساعت ۱۰:۴۰ به قله نایبند رسید و ساعت ۱۱:۴۵ بعد از استراحت و عکاسی از قله راهی پایین دست شدیم و حدود ساعت ۱۶:۳۵ بار دیگر در مبدا شروع بودیم
در ادامه به اقامتگاه بازگشتیم، استراحتی داشتیم و شام صرف شد و عازم آب گرم دیگ رستم شدیم .
تن خسته و خاک گرفته را با آب گرم طبیعی آرام دادیم و پاک نمودیم و برای خواب به روستا بازگشتیم.

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.