صعود یکروزه دماوند

گزارش صعود یک روزه قله دماوند از یال جنوبی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ (از سری برنامه های کارگروه کوهنوردی باشگاه دماوند)
مابین مشغله های فراوان روزهای اخرین ماه سال ، با چک کردن وضعیت هوا و مساعد دیدن آن در یک روز تعطیل ، تصمیم به صعود یک روزه یال جنوبی دماوند گرفتیم
ساعت حوالی ۱۲:۱۵ دقیقه بامداد سه شنبه ۱۰ اسفند را نشان میداد که از تهران به سمت پلور و پارکینگ جنوبی به راه افتادیم تیم ما متشکل از دو عضو رسمی و یک عضو مهمان بود.
پس از حدود ۲ ساعت در ساعت ۲:۳۰ دقیقه به پارکینگ جبهه جنوبی رسیده و پس از آماده کردن وسایل حوالی ساعت ۳ بامداد از پارکینگ جبهه جنوبی برنامه برنامخ را استارت زدیم.
دمای هوا حدود (۵-) درجه و باد ملایمی در حال وزیدن بود، با وجود صاف بودن نسبی هوا مهتاب نداشتیم.
این قسمت از مسیر حدود یک ساعت و پانزده دقیقه زمان برد.(برف مسیر پاکوب شده بود) پس از استراحت پانزده دقیقه ای در گوسفند سرا به سمت بارگاه سوم حرکت کردیم….
وزش باد کمی بیشتر شده بود و به آرامی نور خورشید از افق های دور نمایان میشد ، با سرعت نسبتا مناسب ادامه دادیم تا در حدود ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح به بارگاه سوم رسیدیم.
به نسبت کوهنوردان زیادی از شهر های مختلف در بارگاه حضور داشتند ،اکثر تیم ها به سمت قله در حال حرکت بودند.
پس از صرف صبحانه و چک کردن وسایل تصمیم بر آن شد من به همراه هاشم به سمت بالا حرکت کنیم…

ساعت ۹:۱۵ دقیقه صبح را نشان میداد که به سمت بالا حرکت کردیم ، صعود از روی یال غربی پناهگاه تا آبشار یخی و بالاتر تا تپه گوگردی به سرعت خوبی انجام شد.
خودنمایی خط الراس دوبرار نگاه هر کوهنوردی را در زمستان به خودش جلب میکند و ما نیز از این قاعده جدا نبودیم و با مرور خاطرات صعود های قبل زمان به سرعت سپری شد.
از حوالی آبشار یخی کم خوابی کمی اذیت میکرد،از آنجایی که شب استراحتی نداشتیم ومسقیم از سر کار راهی این برنامه شده بودیم….
طبق روال معمول از زیر تپه گوگردی سرعت وزش باد بیشتر شد و استفاده از دستکش سنگین را ناگریز میکرد.
ساعت حوالی ۲ ظهر را نشان میداد که روی قله بودیم ، عکسی به یادگار گرفتیم و به سرعت شروع به فرود کردیم ، در حوالی ساعت ۵ عصر به بارگاه رسیدیم و امین عزیز رو در حالی دیدیم که منتظر ما بود ،متاسفانه با رسیدن ما به بارگاه خبر سقوط و اصابت سنگ به سر یکی از کوهنوردان در حوالی ارتفاع ۴۹۰۰ متری و وضعیت وخیم وی ما را متاثر وناراحت کرد ، پس از خوردن عدسی شور و نه چندان دلچسبی به سمت پارکینگ جنوبی شروع به فرود کردیم، هوا رو به سردی میرفت و وزش باد شدت گرفته بود ، خورشید در دور دست ها گویی مارا بدرقه میکرد در نهایت حدود ساعت ۹ شب به پارکینگ رسیده و برنامه را حوالی ساعت ۱۱ شب در تهران به اتمام رساندیم .
نفرات شرکت کننده: حمیدرضا فرخی هاشم ذوالقدر امین حق گو (مهمان)

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.