صعود قله آبک از میگون

گزارش صعود قله آبک از میگون
از تقویم زمستانه باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند
موقعیت جغرافیایی:

قله آبک(به ارتفاع ۳۴۸۸متر) قله آبک در رشته کوه البرز و در بخش البرز مرکزی قرار گرفته است.
در استان تهران- شهرستان شمیرانات- بخش رودبارقصران- دهستان میگون واقع شده است.
در شرق این قله روستای لالون ودر جنوب آن روستای روته در سمت جنوب غرب آن روستای میگون قرار دارد.
ضلع شمالی بوسیله گردنه ای به قله سرکچال متصل می شود ودر سمت شرق آن، قله روته خودنمایی می کند.
این قله از جنوب به شهرستان فشم، جنوب‌غربی میگون، شمال‌غربی شمشک و جنوب و جنوب‌شرقی آن را روستای روته دربر گرفته است به همین دلیل می‌توان از چهار مسیر به قله آبک صعود کرد .

شرح برنامه:
صبح روز سه شنبه ۲۶/۱۱/۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۰ دقیقه، تعداد ۵ نفر از اعضا باشگاه دماوند (سیامک شایان پور-ایوب ثروت-رامین صالحی-پیمان فیوضات- محدثه احمدی) همراه دو میهمان(یونس حسینی- عباس یوسفی)
به سرپرستی آقای سیامک شایان پور از مسیر میگون کوچه ی سیما حرکت خود را به سمت قله آبک آغاز کردیم.
پس از طی پله های متعدد به پاکوب مشخص رسیدیم. در هوایی آفتابی ومطلوب پس از یک ساعت ادامه مسیر،دقایقی توقف برای آشنایی افراد شرکت کننده داشتیم .پس از کمی پیمایش ، ساعت ۹:۱۰ دقیقه برای خوردن صبحانه ایستادیم.
ساعت ۹:۳۰دقیقه پس ازخوردن صبحانه با راهنمایی آقای ایوب ثروت مسیر پیمایش را پی گرفتیم.مقداری از راه دست به سنگ و کمی درگیر یخ بودیم تا ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه که به قله آبک رسیدیم.(مسافت صعود از کنار خودروها تا قله ۴کیلومتر و ۳۲۰ متر – ۱۶۰۰ متر افزایش ارتفاع- زمان صعود بدون تمام استراحت ها و صبحانه ۲ ساعت و۲۲ دقیقه بود)
آسمانی آبی و نمای زیبایی از دماوند قابل مشاهده بود. برف مسیر قابل توجه نبود و برفکوبی زیادی نداشتیم. قابل ذکر است که حدود هر یک ساعت توقف پنج دقیقه ای برای خوردن آب و تنقلات داشتیم.بعد از گرفتن چند عکس یادگاری و خوردن مقداری تنقلات ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه پیمایش مسیر فرود را آغاز کردیم. ساعت ۱۴:۱۵ به مدت۳۰ دقیقه برای صرف نهار در نظر گرفتیم.
در آخر همه اعضا در ساعت ۱۵:۴۰ کنار خودرو ها بودیم. در پایان برنامه مقداری میوه که مربی بزرگوار اقای ثروت برایمان پوست کندند و میل کردیم تمام خستگی مان را برد.
ترک مسیر پیمایش: https://strava.app.link/JmFrsyyYGnb
تهیه کننده گزارش : محدثه احمدی

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.