رکابزنی گرمابدر به رویان

مسافت تقریبی طی شده: ۱۴۰ کیلومتر

ارتفاع گرفته شده:۲۸۵۰ متر

لوازم همراه:
لوازم مورد نیاز دوچرخه(تلمبه-کیت پنچری-تیوپ اضافه-قفل زنجیر-لنت اضافه-دسته آچارو ….)
لوازم شب مانی (به غیر از کیسه خواب)
کیت کمک های اولیه-تنقلات-کلاه کاسک و ..

روز اول:
پس از هماهنگی، برنامه ریزی و چک کردن تجهیزات که از مهم ترین قسمت های هر برنامۀ این چنین هست ، در روز جمعه ۱۴ خرداد با ماشین شخصی خود را به روستای گرمابدر رسانده و حوالی ساعت ۸٫۳۰ دقیقه صبح از کنار اتاقک محیط بانی برنامه را استارت زدیم ، با توجه به پیش بینی های قبلی کوله و تجهیزات شبمانی به همراه داشتیم و این خود وزن کوله ها رو کمی برای برنامه دوچرخه سواری سنگین کرده بود .
بعد از حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه به بالای گردنه خاتون بارگاه رسیدیم،مسیر بخاطر تعطیلات پیش رو ازدحام بالایی داشت و متاسفانه اغلب گروه ها سواره بر نیسان ها راهی دشت لار بودند.
پس از رسیدن به گردنه از تنگه یونزا به سمت دشت لار سرازیر شدیم،حجم آب و برف چال های منطقه نسبت به سال های گذشته به شدت کاهش یافته بود .
با گذر از دشت لار در مسیر آبشار سفید آب(آبشار قو)قرارگرفته وپس از حدود ۱ ساعت به آبشار رسیدیم.
با ادامه مسیر به سمت کاروانسرای سوم سفید آب به گوسفندسرایی که در زیر گردنه پاکبود قرار گرفته رسیدیم و استراحت کردیم،تا این قسمت از مسیر در صورت آمادگی کافی و مناسب
مسیر سواره طی میشود.
در ادامه پس از حرکت در یه شیب تند به سمت گردنه ، رفته رفته از شیب مسیر کاسته شده و مسیری مال رو نمایان میشود.(در صورت نبود برف در منطقه)
با ادامه حرکت به سمت گردنه حوالی ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه به گردنه پاکبود رسیدیم .
قلل مخروطه سر و دو خواهرون نمایی زیبا به منطقه بخشیده بودند.
به دلیل باد شدید به سرعت به سمت کاروانسرای متروکه قرار گرفته در انتهای دره ی منتهی به روستای یالرود سرازیر شدیم و پس از حدود ۱ ساعت به کف دره رسیدیم وبه سمت روستای یالرود به راه افتادیم .پس از چند مرحله گذر از رودخانه حوالی ساعت ۷ عصر به یالرود رسیدیم و در جاده آسفالت به سمت بلده حرکت کردیم که حدودا ۱۵ کیلومتر میباشد.
حوالی ساعت ۲۰٫۱۵ دقیقه به بلده رسیدیم و پس از صرف غذا و زدن چادر به استراحت پرداختیم.

روز دوم:
حدود ساعت ۹ صبح بعد از صرف صبحانه در هوایی گرم به سمت روستای زرین کمر به راه افتادیم و در مسیر جاده ی بلده به رویان قرار گرفتیم.
حدودا ۱۰۰۰ متر باید ارتفاع میگرفتیم و گرمای هوا آزاردهنده بود،مسیر تا قبل از گردنه تقریبا خشک و از گردنه به پایین بخاطر رطوبت دریای شمال سرسبز و با طراوت میباشد.
بعد از حدود ۴ ساعت به بالای گردنه رسیدیم و به سمت پایین سرازیر شدیم .
چشم انداز زیبای مسیر و دریای ابر زیر پا بسیار چشم نواز بود پس از طی حدود ۶۰ کیلومتر در جاده ی زیبا و مه آلود و گذر از آبشار آب پری حوالی ساعت ۱۹ عصر شنبه ۱۵ خرداد به شهر رویان رسیدیم و با اتوبوس راهی تهران شدیم.

حمیدرضا فرخی
خرداد۱۴۰۰

۴۸ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.