پیمایش غار سم

پیمایش غار سم

گزارش برنامه پیمایش غار سم
۱۳ الی ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
به نام خالق زیباییها
طبق برنامه ریزی و اعلام قبلی، برنامه پیمایش غار سم در تعطیلات خرداد، اجرا گردید.
غار سم با عمق ۴۰۶ متر، پنجمین غار عمیق ایران و یکی از فنی ترین غارهای ایران می باشد.
این غار در مرز بین استان سمنان و گلستان واقع شده است.
روز اول ۱۳ خرداد :
طبق هماهنگی های انجام شده، همه اعضای تیم که از شهرهای مختلف در این برنامه شرکت کرده بودند، صبح روز پنجشنبه ۱۳ خرداد، در روستای نام نیک و منزل جناب آقای محمد حسن وزیری، همراه همیشگی غارنوردان در این روستا، گرد هم آمده و بوسیله تراکتور به سمت دهانه غار و محل برقراری کمپ، عازم گردیدند.
پس از برقراری کمپ و صرف نهار و استراحت، وسایل تیمی و کوله طنابها مرتب و آماده گردید و تعداد ۷ نفر از اعضای تیم، وظیفه انتقال همه تجهیزات گروهی تا ابتدای چاه سوم غار را برعهده گرفتند که تا ساعت ۹ شب همان روز این کار به پایان رسید و همگی به کمپ بازگشتند.
روز دوم ۱۴ خرداد:
تیم اول شامل حسین شاهینی، محمد روحانی و میلاد موسوی، وظیفه طناب ریزی از چاه سوم تا چاه ۱۵ غار را برعهده گرفتند و در ساعت ۸:۳۰ دقیقه وارد غار شدند. تیم دوم نیز متشکل از ۹ نفر حدود ۲ ساعت بعد جهت پیمایش و انتقال طنابها تا چاه ۱۵ وارد غار شدند. تمامی اعضای تیم پس از انجام وظایف محموله تا ساعت ۵ عصر از غار خارج گردیدند.
روز سوم ۱۵ خرداد :
تیم اول جهت ادامه طناب ریزی تا انتهای غار در ساعت ۷:۳۰ صبح وارد غار شد، بقیه اعضای تیم نیز در غالب دو تیم ۴ نفره، با فاصله زمانی مشخص، وارد غار شدند، ۷ نفر از اعضای تیم در ساعت ۱۳ موفق به پیمایش کامل غار گردیدند. پس از کمی استراحت در انتهای غار و گرفتن عکسهای یادگاری، بلافاصله شروع به بازگشت و جمع کردن طنابها نمودند. سر انجام پس از انجام یک تلاش و همکاری منسجم گروهی تمامی طنابها و تجهیزات از غار خارج شد و همه اعضای تیم تا ساعت ۹:۳۰ شب به کمپ بازگشتند.
در کمپ مراسم تولدی برای آقایان ظهوریان و قربانیان نیز برگزار گردید.


روز چهارم ۱۶ خرداد :
پس از صرف صبحانه، اعضای تیم شروع به جمع اوری کمپ و پاکسازی منطقه نمودند، و ظهر همان روز همگی به روستای نام نیک و منزل آقای وزیری بازگشتند و پس از صرف نهاری که خانواده آقای وزیری زحمت تهیه آنرا کشیده بودند، همگی به سمت شهرهای خود بازگشتند.

جا دارد که از تمامی اعضای تیم که با تلاش و همکاری گروهی خو باعث اجرای این برنامه شدند، تشکر و قدردانی نمایم.
همچنین از جناب آقای محمدحسن وزیری و خانواده محترم ایشان که همواره در طی این سالها با مهمان نوازی و لطف خود، باعث اجرای هر چه بهتر برنامه ها شده اند، تشکر ویژه ای دارم.

اسامی همراهان برنامه:
حسین شاهینی (سرپرست)
ریحانه خلیلی
لیلا صادقی پور
مریم مظفری
مرضیه جدیری
محمد روحانی
سید میلاد موسوی
محسن قربانیان
هادی ظهوریان
حمید ناظر
محمد شریفی
حسن شریفی
جرسون خراسانی
امیر صالحی
سعید حسینیان

۴۳ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --