گزارش پیمایش چکادقلعه دختر

حمیدرضا عطایی
مریم همام
گزارش از حمیدرضا عطایی
روز یکشنبه ۴ آبان ماه ساعت ۶:۲۰ صبح از تهران با ماشین شخصی به سمت لواسان روستای آهار حرکت کردیم و ساعت ۷:۲۵دقیقه به نگهبانی قبل روستا رسیدیم بدلیل مسدود کردن راه روستا توسط نگهبانان ماشین را حدود ۱٫۵ کیلومتر قبل از روستا پارک کردیم و به سمت روستا حرکت کردیم و مسیر عمومی که به سمت شکراب بود ادامه دادیم که این مسیر برخلاف مسیر صعود عادی کوهنوردان به قله می باشد و اصولا مسیر برگشت می باشد و بعد طی مسافت ۲ کیلومتر بعد از روستا با سوار شدن به یک یال به مسیر اصلی رفتیم که مسیری یکدست و خسته کننده و بدون آب و درخت بود ولی نمای زیبای به قله توچال و یال ایگل داشت رفتیم حدود ساعت ۱۱ برای صرف صبحانه حدود ۱۵ دقیقه زمانی را گذاشتیم و مسیر را به سمت قله ادامه دادیم و استراخت کوتاه دیگری را در ساعت ۱۱:۵۰ داشتیم و مسیر را ادامه دادیم در طول مسیر چند موتور تریال از کنار ما گذشتن که با توجه به خاکی بودن جاده آزار دهنده بود ساعت ۱۲ به پایان مسیر خاکی رسیدیم که ارتفاعی حدود ۲۸۵۰ متر داشت و به سمت راست و روی یال منتهی به قله شدیم و بعد از طی کردن مسیرهای با شیب زیاد و قسمتی گرده که نسبت به صعود از معمول سخت تر می باشد در ساعت ۱:۴۰ دقیقه به قله رسیدیم که ضمنا قله از فاصله دور بدلیل داشتن یک ساختمان مخروبه بسیار قدیمی که از روی همان نیز نام گذاری شده مشخص بود و بعد از تهیه فیلم و عکس از مسیر رفت معمول که قبلا بنده از این مسیر به صورت رفت و برگشت صعود کرده بودم بازگشتیم که بسیار راحت تر بود که بعد از فرود از یال اصلی وارد دره شدیم که بسیار زیبا و با درختانی با رنگ برگهای بسیار زیبای داشت و مناظر جالبی برای عکاسی بود و مسیر بازگشت را خیلی برایمان راحت کرده بوده و ساعت۶ بعد از ظهر برنامه در کنار ماشین به پایان رسید
در نهایت پیشنهاد می شود مسیر رفت و برگشت از مسیر رفت عمومی باشد که بسیار زیبا تر و راحت تر و یک اندازه می باشد اجرا شود

وضعیت هوا : دمای هوا ثبت شده توسط جی پی اس ۴ درجه سانتیگراد تا ۲۸ درجه متغییر می بود و باد ملایمی در ارتفاع داشتیم و هوا صاف و آفتابی بود
وضعیت انتن دهی : بطور کامل تحت پوشش می بود
آب آشامیدنی : در مسیر برگشت چند چشمه وجود داشت
ارتفاع قله : ۳۱۸۰ متر
ارتفاع صعود شده :۱۱۰۰ متر
مسافت طی شده : ۲۳٫۵ کیلومتر

۲۵ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.