گزارش پیمایش چکادخلنو

برنامه کوهنوردی پیمایش چکاد خلنو بام استان تهران با بلندای ۴۳۷۵ متر از تقویم برنامه های تابستانی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند به سرپرستی آقای  سیامک شایان پور و با بودن آقایان ایوب ثروت (سرقدم) و احمد سلیمانی از اعضای آموزشی سال ۹۹ باشگاه در تاریخ ۱۴ شهریور  برگزار شد. در آغاز برنامه آقای کلانتر کوهنورد تنها، درخواست همراهی با تیم را کرد و پذیرفته شد.

زمان راه سپاری از تهران ساعت ۴ بامداد از خیابان پیروزی بود و از بزرگراه امام علی به سوی بلوار ارتش و گردنه قوچک رفته و به سوی میدان لواسان سرازیر شدیم و سپس راه میدان فشم را درپیش گرفتیم و در میدان فشم به سوی روستای لالون راندیم .پس از پارک ماشین در روستا ساعت ۵:۱۰ بامداد در کنار رودخانه ای که از میان روستا می گذرد از میان انبوه ویلاهایی که در سال های نزدیک ساخته شده راه را به سوی کوهستان در پیش گرفتیم و پس از گذر از رودخانه  به دست دیگرآن تا ساعت ۷:۲۰ به چشمه تلخاب رسیدیم که چندجریان آب دارای املاح سرخ رنگ و بوی گوگرد تا آب گازدار سودا مانند در یک جا از دل زمین بیرون می آید.پس از اندکی آسودن و خوردن آب رهسپار شدیم و در ساعت ۸:۳۰ به آبشار زیبایی رسیدیم و با انبوهی از چادرهای کوهنوردان که شب گذشته را در آنجا مانده بودن با رنگ های زیبای گوناگون روبرو شدیم و در کنار چشمه چاشت بامدادی را خوردیم.

ساعت ۸:۴۰ به راه افتادیم و در راهی که از روستا پاکوب بود به سوی گردنه ورزاب ره سپار شدیم .ساعت ۱۰:۳۰ به گردنه رسیدیم و پس از اندکی آسودن و توان یابی ساعت ۱۰:۴۰راه را به سوی دشتی که در پایین دست بود پیمودیم و از راهی که به سوی گردنه خلنو می رفت بالا رفتیم و ساعت ۱۲:۳۰ به گردنه و ساعت ۱۳ به چکارخلنو پای گذاشتیم و شادی رسیدن به آزادی در اوج بلندی ها را چشیدیم و پس از برداشتن چند نگاره  یادگاری از بودن در چکادنام آور خلنو ساعت ۱۳:۱۵ از راهی که آمده بودیم به سوی پایین رهسپار شدیم . در جریان برگزاری پیمایش خلنو پس از بازگشت به گردنه ورزاب همنورد گرامی علی موتابیان را دیدیم که یک برنامه شبانه را به همراه دوتن از دوستانش برگزار کرده بودند و ساعت۱۲ شب استارت از گردنه خاتون بارگاه به قله اشتر تا قله برج را زده بودند و بخت یاری ما بود که ایشان را آنجا دیدیم . موتابیان را همیشه با بنر اش به یاد مهران حیدرخانی می شناسیم که همان جا چند نمایه یادگاری هم با همان بنر برداشتیم .در راه بازگشت در بخش هایی از راه از شن اسکی ها بهره بردیم . در ساعت ۱۵:۴۰ به آبشار رسیدیم و ناهار خوردیم و ساعت ۱۶:۱۰ رهسپار شدیم و ساعت ۱۸:۱۵ به اتومبیل رسیدیم.

درراه بازگشت به تهران با راه بندان روبروشدیم چنانکه ساعت۲۲ به تهران رسیدیم.

۲۶ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.