صعود به قله علمکوه از مسیر گرده آلمانها

اعضا تیم :

پوریا مهدوی خواه

حجت خدایی

روز ۳شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ ساعت ۱۵ از تهران به سمت ونداربن حرکت کرده و پس از رسیدن شب را آنجا استراحت کردیم.
ساعت ۷ صبح روز ۴شنبه به سمت سرچال حرکت کرده و حدود ساعت ۱۱.۳۰ به جان پناه سرچال رسیدیم. با توجه به اینکه قاطرها فقط تا سرچال بار میآوردند و آنجا آخرین نقطه از مسیر است که آب وجود دارد تصمیم گرفتیم تا ساعت ۱۴ در جانپناه سرچال استراحت کنیم، پس از استراحت و صرف ناهار با کوله های سنگین مسیر را به سمت علم چال ادامه دادیم.
حدود ساعت ۱۸ بود که به کف علم چال رسیدیم و ابتدا چادرمان را برپا کردیم، سپس جهت شناسایی ابتدای مسیر گرده و هم هوایی بهتر تصمیم گرفتیم تا شانه کوه، کوهپیمایی کنیم، رفت و برگشت تا شانه کوه حدود ۲ ساعت زمان برد. قرار بر این شد که ۵شنبه قبل از طلوع آفتاب از چادر حرکت کنیم. به همین جهت صبح ساعت ۵.۳۰ چادر را به سمت گرده آلمانها ترک کردیم، ابتدای مسیر کمی پیچیدگی داشت ولی بالاخره طناب ثابت اول مسیر را پیدا نموده و شروع به صعود کردیم.
در اوسط مسیر به یک تیم از شهرستان خوی رسیدیم و تصمیم گرفتیم صعود را باهم ادامه دهیم.
با توجه به تعداد اعضای تیم جدید و نیاز به دقت فراوان در صعود مسیر گرده تصمیم گرفتیم از طناب در صعود استفاده کنیم، در همین راستا ابتدا دو یا سه نفر سرحال‌تر هم به جهت ثابت گذاری و هم به جهت شناسایی ادامه مسیر صعود میکردند و بقیه تیم در حمایت طناب ثابت به صعود ادامه میدادند. پس از تلاش و طی مسیر زیبای گرده آلمان‌ها در نهایت ساعت ۱۴.۳۰ کل تیم به قله زیبای علم کوه رسید، از آنجا به بعد با دوستان جدیدمان خداحافظی کردیم و دو نفری به سمت سیاه سنگ ها ادامه مسیر دادیم.
پس از حدود ۲ساعت به سیاه سنگ رسیدیم و فرود آمدیم و در نهایت ساعت ۱۹ به چادرها رسیدیم.
با توجه به شرایط علم چال و باد شدید تصمیم گرفتیم هرچه سریعتر به سرچال برگردیم. با توجه به این مساله ساعت ۲۰ علم چال را به مقصد سرچال ترک نموده و حدود ساعت ۲۲.۳۰ به سرچال رسیدیم.
صبح روز جمعه مورخ ۲۴ مرداد ماه ساعت ۸ صبح جانپناه سرچال را به مقصد ونداربن ترک کرده و حدود ساعت ۱۲.۳۰ بود که به ونداربن رسیدیم و برنامه بدین شکل پایان یافت.

۱ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.