گزارش صعود به قله ورزاب

سرپرست:دکتر کاوه کاشفی
کمک ها:محمد رحیمی،مسعود نباتی،مونا اقدامی

جمعه ۲۴ مرداد ۹۹

شروع برنامه از روستای لالون آغاز شد و پس از حدود یک ساعت به تلخاب رسیدیم،استراحتی کوتاه انجام دادیم و در حین استراحت آقای رحیمی توضیحاتی در رابطه با طناب برای نفرات تیم ارائه دادند.پس از حدود نیم ساعت از پاکوب خارج شدیم و بر روی گرده ای که سمت راست مسیر بود قرار گرفتیم.نفرات تیم به صورت کرده های دو نفره و به وسیله طناب انفرادی(گره بولین) هم طناب شدند و شروع به صعود کردند.در این قسمت آموزش صعود گرده های سنگی به صورت هم طناب و حمایت دستی به نفرات داده شد. در ادامه قسمت سنگی دیگری انتخاب شد و توسط دکتر کاشفی به وسیله ابزار میانی(کیل،تسمه) صعود شد و طناب ثابت گردید.نفرات به وسیله دو خود حمایت بر روی طناب ثابت قرار گرفتند(یکی به وسیله طناب انفرادی و دیگری تسمه) و صعود انجام شد.پس از این قسمت تیم به مسیر پاکوب برگشت و به سمت گردنه حرکت کردیم.در اواسط مسیر و با هدف به چالش کشیدن توان جسمانی نفرات به سرعت حرکت تیم افزوده شد و تمام نفرات با توان خیلی خوبی به گردنه رسیدند، پس از حضور تمامی نفرات به سمت راست حرکت کردیم و پس از ۱۵ دقیقه به قله ورزاب رسیدیم.بر روی قله دکتر کاشفی در مورد اهداف در کوهنوردی و فرق بین کوهنوردی و کوهپیمایی مطالبی ارائه دادند. در مسیر برگشت به سه تیم تقسیم شدیم و به صورت کنترل شده از شن اسکی پایین رفتیم.در قسمتی از مسیر برگشت هم نفرات به صورت کرده های دو نفره هم طناب شدند و فرود بر روی مسیر های گرده ای را تمرین کردند.با رسیدن تیم به تلخاب هم چون مسیر رفت آقای مسعود نباتی توضیحاتی در مورد کوله پشتی ارائه دادند،ادامه مسیر دادیم و پس از ۱ ساعت به روستا رسیدیم.

۱ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.