گزارش نشست هفتگی دوشنبه ۲۸مهرباافشین یوسفی

گزارش نشست هفتگی دوشنبه ۲۸مهرباافشین یوسفی

امیررضا صدیقیان:
📌بیست و نهم مهرماه
یکهزاروسیصدونودوهشت

 

🔴بیست و یکمین نشست باشگاه دماوند

(( خرداد ماه تا مهرماه))

🖇نشست این هفته نیز با کمی تاخیر در ساعت ۱۹:۴۵ دوشنبه با حضور ۳۵ نفر از علاقمندان آغاز گردید.

🖇گزارش نشست این هفته اختصاص داشت به موضوع ورود اولین تیم ایرانی از باشگاه دماوند در سالهای ۸۵ و ۸۸به غار نمکدان واقع در جزیره ی قشم به طول ۶۵۸۰متر که تا مدتی قبل بعنوان بزرگترین و طولانی ترین غار نمکی جهان به شمار می رفت.

استارت اولیه این کار درسال ۸۵ با حضور کاظم فریدیان و افشین یوسفی در جزیره ی قشم که جهت پروژه غواصی و کار فنی جوشکاری داخل آب با دیدن یک ون پلاک روسی و مصاحبت با سرنشینان این خودرو متوجه میشوند این افراد جهت بازدید و اکتشاف غارهای علیصدر همدان و غارنمکدان قشم به ایران سفر کرده اند زده شد.

بعد از اولین ورود تیم باشگاه دماوند و پیمایش چند ساعته متوجه میشوند که مسیر قطعا طولانی تر هست و داشتن تجهیزات کافی و اطلاعات بیشتر برای ورود کامل و ادامه مسیر لازم و ضروری است.

پس تصمیم میگیرند باز گشته و با لوازم تکمیل تر و اطلاعات جامع تری مجددا به غارنمکدان برگردند.

🔵در سال ۱۳۸۸ تصمیمی اتخاذ میشود که یک تیم بزرگ با تجهیزات بیشتر و اطلاعات کامل تر به سرپرستی لیلا اسفندیاری عازم شهر قشم شود پس از حضور در محل مواجه میشوند با دهانه ی غار که کاملا دچار تغییرات اساسی شده و متاسفانه بر اثر بارش باران قسمتی از سنگهای کوه ریزش کرده و دهانه ی غار را محدودتر کرده است.

📍تیم با ورود به غار و همراه داشتن
تجهیزات و لوازم غارنوردی و همچنین آب آشامیدنی به ازای هرفرد ۱۰لیتر و همچنین غذا برای دوروز با یکی از پرچالش ترین برنامه های خود روبرو میشود.

📍📍در غار نمکدان مسیرهای بین تالارها را بصورت سینه خیز و پامرغی طی میشود.تیم باشگاه دماوند در آن سال با چالش سیلاب در غار مواجه میشود که ساعتهایی پر از استرس برایشان رقم خورده و در فرصت کوتاه یک ساعتی که بین فروکش کردن آب و بالا آمدن مجدد آن رخ داده بسرعت هرچه تمام تر مسیر خروج را در پیش گرفته و از غار خارج میشوند.و با استقبال مردم محلی و پلیس منطقه که منتظر زنده خارج شدن تیم نبوده اند مواجه میشوند.
جلسه ی این هفته درساعت ۲۱:۲۰شامگاه دوشنبه به پایان رسید.

همکاران این هفته:‌

آقایان:‌‌‌‌
مهدی عبدالملکی و امیر خدامی

#لی_اوت_استودیو

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --