گزارش ششمین جشنواره دوسالانه فیلم های کوه نوردی

گزارش ششمین جشنواره دوسالانه فیلم های کوه نوردی

ششمین جشنواره دوسالانه فیلم های کوه نوردی باحضور جمعی از پیشکسوتان، هیمالیانوردان، غارنوردان ،مربیان و کوه نوردان در روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه آغاز شد. که در بدو امر آقای سهند عقدایی مجری توانا و فعال عرصه کوه نوردی نحوه شکل گیری این جشنواره راکه در سال ۸۳ توسط آقای کاوه کاشفی از اعضای جاوید باشگاه دماوند و رئیس اسبق هیات کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران مطرح و در دومین دوره هیات مدیره انجمن به ریاست آقای کیومرث بابا زاده آغار بکار کرد.
که در ادامه آقای پرویز امرایی رئیس هیات مدیره انجمن با ایراد سخنانی کوتاه با ادای احترام و خوش آمد گویی به حاضران و تشکر از کسانی که با ارسال آثار خود در این جشنواره شرکت نمودند،
همچنین ایشان تشکر خود را از هیات داوران ابراز نمودند که قضاوت این دوره را عهدار شدند.
وی در ادامه خاطر نشان کردند با توجه به کثرت برنامه هایی که توسط کوه نوردان کشور صورت می گیرد انتظار می رفت شاهد حضور قابل توجهی از نظر ارسال آثار از سوی کوه نوردان سراسر کشور باشیم.
همچنین وی با ابراز خرسندی خود از این رویداد فرهنگی که پس از تاخیری دوساله امروز با تلاشهای زیاد باردیگر علاقه مندان به ورزش کوه نوردی را به دور هم جمع کرد تا شاهد هنر دوستان و همنوردان در انتقال دیالوگ های اثر گذار از برنامه های کوه نوردی شان باشیم که این امر خطیر می تواند بار آموزشی ارزشمندی در عرصه فعالیتهای کوه نوردی و مسائل زیست محیطی برای جامعه کوه نوردی بدنبال داشته باشد.
وی در پایان سخنان خود تاکید داشتند که خلاء دبیرخانه دائمی برای این جشنواره که هر دوسال یکبار اجرا می شود مشهود است که در این خصوص اظهار امیدواری کرد که این امر مهم بزودی با همیاری اعضای فعال انجمن محقق خواهد شد.
_______________________
این جشنواره که با هدف انتقال تجربیات ذی قیمت فعالیت های عرصه کوهستان از اولین همایش خود در سال نخست بصورت فیلم و گزارش دوسالانه شروع و در دوره های بعد این دو به صورت مستقل بکار خود ادامه دادند.
امروز از ۳۲فیلم رسیده در حالی ششمین دوره خویش را می گذراند که از آن آثار تعدادی به مرحله داوری رسیدن که پس از بازبینی و ارزیابی های صورت گرفته توسط پنج داور باسابقه کشور به اسامی۱-احمد وخشوری۲-احمد قانعی۳- حجت فروغی ۴- محمد حسن نجاربان۵- عباس فعال و
در روز نخست ١١ اثر با نامهای آفریقا ، علم کوه ، سبز چیا ، خانتانگری ، طاعون ، دره یخار ، قله ریزان ، موستاق آتا ، غار قلا ، ایلند پیک ، شرپا به نمایش درآمد.
_______________________
روز دوم این جشنواره جمعه۲۲ دیماه در ساعت مقرر آغاز گردید و با نمایش فیلمهای تنفس مصنوعی، اردوی علم کوه، دماوند غربی، موستاق آتا، البروس، رویای یخ، دره یخار پخش گردید.
پس از تنفسی و پذیرایی از مدعوین به بخشهای پایانی آن رسیدیم که با سخنرانی دبیر جشنواره به جزییات شکل گیری این دوره پر داختند .
سپس قرائت رزمه هیات داورن و حضور آنها بر روی سن و همچنین قرائت بیانیه هیات داوران توسط هیمالیانورد ارجمند جناب آقای حسن نجاریان که از بخشهای جذاب این دوره بود صورت گرفت و درادامه با اعطای لوح یادبود و یک شاخه گل با تشویق حاضران از هیات داوران تجلیل شد.
سپس از تیم اجرایی این دوره با اهداء لوح تقدیربابت زحمات آنها در برگزاری این جشنواره قدردانی بعمل آمد.
سپس در آیین اختتامیه این دوره با اعلام برگزیدگان ششمین دوره فیلم های کوه نوردی نظیر رویای یخ، بخاطر ارج نهادن به قصه ی آن توسط انجمن طی لوحی از آن تجلیل شد،
در ادامه فیلم های طاعون، دماوند غرب، و فیلم سبز چیا دیپلم افتخار این دوره را به خود اختصاص دادند، که به رسم یادبود به هرکدام از آنها لوح یادبود اعطا گردید ، و سپس با اعلام برترین های این دوره از جشنواره،
به فیلم اردوی علم کوه باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند رتبه سوم و به کار گردانی مرتضی رحمتی؛
و همچنین فیلم موستاق آتا کاری از آقای محمدرضا افکاری رتبه دوم،
و فیلم خانتانگری کاری از آقای امیرحسین جابر انصاری رتبه نخست این دوره به خود اختصاص دادند؛
که با اعطاء تندیس و لوح یادبود به همراه مبلغی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان وجه نقد به برنده نفراول ؛
تندیس و لوح یادبود به همراه مبلغ ۷۰۰۰۰۰ هزارتومان به نفردوم؛
تندیس و لوح یاد بود به همراه مبلغ ۵۰۰۰۰۰هزارتومان به نفرسوم؛
با تشویق حاضران پایان بخش این رویداد فرهنگی بود.

گزارش کامل آن بزودی در اختیار علاقه مندان قرار خواهدگرفت.

 

روابط عمومی انجمن کوه نوردان ایران

۱۲۵ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --