اژدهایی بنام برف کوب

اژدهایی بنام برف کوب

هیچ وقت وجود ماشین های دیزلی پر سر و صدا و آلوده کننده هوا در محیط آرام کوهستان قابل قبول نمی باشد ولی برف کوب یکی از استثنا ها می باشد.

ماشین های برف کوب یکی از ادوات ضروری پیست اسکی می باشد در صورت فقدان آن از محبوبیت آن پیست می کاهد و لذت اسکی کاسته می شود.

عمل آماده سازی پیست اسکی شامل مراحل متعددی می باشد که مهم ترین این اعمال کوبیدن برف مسیر اسکی می باشد . این عمل برای اسکی کردن بسیار مهم بوده و نیاز به مهارت خاصی جهت هدایت ماشین برف کوب و آشنایی به تمامی نقاط پیست و حتی به نوع برف دارد.بطوریکه در محلی به درستی برف کوبیده نشود تا پایان فصل اسکی در آن نقطه برف شرایط مناسبی ندارد. بطور کلی زمان کوبیدن برف بعد از تعطیلی پیست می باشد که دلیل اصلی آن برخورد نکردن اسکی بازان با برف کوب می باشد و همچنین باز سازی مناطقی که بیشتر تحت استفاده قرار گرفته.

همانند تمامی دخالت آدمی در طبیعت کوبیدن برف نیز اثرات تخریبی در محیط ایجاد می کند. بصورتی که برف فشرده شده تداوم بیشتری پیدا کرده و همچنین دیرتر آب شده و به پوشش گیاهی زیر مناطق کوبیده شده آسیب می رسد .با این وجود این وسیله همچنان محبوب اسکی بازان می باشد

دنباله نوشتار را در پیوند زیر بخوانید:

با سپاس از آقای رضا گلباز حق مدیر کارگروه اسکی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند

http://skimag.ir/1396/02/25/%D8%A7%DA%98%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D9%88%D8%A8/

۱ دیدگاه

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

-- بارگیری کد امنیتی --