پیمایش غار یخمراد در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۱

کارگروه غارنوردی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند
تعداد افراد شرکت کننده در برنامه ۱۰ نفر
غار یخ مراد در روستای کهنه ده در منطقه گچسر استان البرز واقع شده است و در دی ماه سال ۱۳۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
اعضا تیم با وسیله شخصی راس ساعت ۸ صبح به محل قرار رسیدند و پس از حدود یک ساعت رانندگی در جاده ای برفی و یخ زده به پای کوه دهانه غار رسیدیم.
سپس اعضا با اماده سازی لوازم فنی و طنابها و پوشیدن لباس به سمت دهانه غار حرکت کردند.
مسیر تا دهانه پوشیده از برف بود وبا برفکوبی نفرات اول تیم هموار شد.
ساعت ۱۰ صبح پیمایش را شروع کردیم .مسیر شیب دار و گاها باریک میشد . قبل از رسیدن به اولین چاه ، به دو تالار ،یکی سمت راست و دیگری سمت چپ مسیر منتهی به چاه اول، رسیدیم که با قندیلهای بسیار زیبا تزیین شده بود.
افراد تیم با گرفتن تعدادی عکس یادگاری به پیمایش فنی غار ادامه دادند.کارگاههای این غار قبلا‌ توسط استاد حسین شاهینی اصلاح شده بودند و این مسیله پیمایش را ایمن ترکرده بود. با فرود تمامی نفرات به عمیق ترین چاه ، و استراحت کوتاهی ، مسیر را برای پایان پیمایش برگشتیم.

غار یخ مراد در چند طبقه شکل گرفته و با راهروهای متعدد و مختلف به طبقات پایین متصل میشود.
در مسیرها و چاههای غار قندیلهای زیبا و متعدد خودنمایی میکردند.
در طبقات پایین غار شاهد تکه های عظیم یخ چند صد ساله بودیم که شگفتی و قدمت غار را بیش از پیش نمایان میکرد.
با پایان پیمایش حدود ساعت۱۵:۳۰ بعد از ظهر از غار خارج شدیم و و به سمت محل پارک ماشینها حرکت کردیم و این برنامه مهیج به اتمام رسید.
گزارش :مهدیه قنایی
بهادر عظیمی

-- بارگیری کد امنیتی --

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.